Sinn Spezialuhren

Ser en nå får U50 med quartz. Ronda,ikke like nøyaktig som UX’n med ETA HAQ.
50’n er litt mindre enn UX.

Noen andre forskjeller av betydning?
 
Siden den er oljefylt, regner jeg med den må sendes til Sinn for batteribytte, noe som i tilfelle gjør den lite aktuell for meg.
Alle Quartsdykkerene til Sinn ser ut til å være oljefylte.Tenker litt det samme som deg.For oss landkrabber så trenger vi ikke oljefylte ur..
Samme med disse tørkepstronene som skal skiftes ut.

Mulig det er mer fornuftig å gå for ei Sinn pilotklokke
 
Er jo litt quartzmann…Men mulig jeg må gå for noe mekanisk heller…
Viktigste er jo at klokka tåler litt….fort gjort å dunke borti noe på jobb.bærer jo på drit å lort hver dag
 
U50 med SW300 er vel ikke feil
Nei, den er helt rett
20240214_223725.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: MikroKrone og Raniets
Hvis det er av interesse så vurderer jeg å legge ut min U1 med både vanlig og SDR bezel og H-lenke. Sikkert ikke så spennende for de av dere som foretrekker U50.
 
Omtrent 5 år etter at jeg virkelig ønsket meg en litt mindre UX har Sinn endelig levert. Spørsmålet er om jeg ønsker meg en ennå. Penger i banken har jeg uansett ikke, så spørsmålet er kanskje ikke så relevant uansett. Men klokkene ser jo bra ut. Perfekt beater egentlig.
1708030385648.png


Bilde fra TBWG
 
  • Liker
Reaksjoner: kire
Jeg vurderer er fristet til å kjøpe en lenke til min 556 citrine yellow. Dersom jeg ikke finner noe brukt vurderer jeg å bestille ny.

Noen her som har erfaring både med lenken som kalles two-link og den som kalles fine link og som kan fortelle meg om hvordan de kjennes på armen?
 
Feingliederkette er veldig behagelig. Leddene har litt forskjellig størrelse i step på 1,5 mm så med mix og match blir den bra, bare ikke forvent mikrojustering. Jeg har aldri eid H-link, kun prøvd på og det er som en oyster-style lenke.
 
  • Liker
Reaksjoner: seiltid