Sikker privathandel utlandet

Medlem
20. okt. 2010
Innlegg
506
Sted
Asker
Hva er den sikreste metoden når man kjøper fra privat i utlandet (Tyskland).

Jeg benytter PayPal når jeg kjøper på Ebay og det gir en viss sikkerhet, men mener å ha lest at PayPal 'garantien' bare gjelder ift kjøp fra Ebay/PayPal godkjente aktører så ved kjøp fra privatperson gis ingen sikkerhet via PayPal.

Sjekket også DHL, men muligheten for oppkrav gjaldt bare nasjonalt.
 
Hva er den sikreste metoden når man kjøper fra privat i utlandet (Tyskland).

Jeg benytter PayPal når jeg kjøper på Ebay og det gir en viss sikkerhet, men mener å ha lest at PayPal 'garantien' bare gjelder ift kjøp fra Ebay/PayPal godkjente aktører så ved kjøp fra privatperson gis ingen sikkerhet via PayPal.

Sjekket også DHL, men muligheten for oppkrav gjaldt bare nasjonalt.

Betal med kredittkort, så har du alltid en ekstra sikkerhet der. Dette kan jo gjøres via Paypal.
Er jo greit med referanser fra andre kjøpere, og åpne pakken når spedisjonsselskapet leverer pakken og returnere hvis den er tom.
Eventuelt få selger til å legge den ut på Ebay.de og Buy now. Så kan du få sikkerheten til Paypal hvis de ikke dekker privat transaksjoner.
 
Jeg har gode erfaringer med både bankoverføring og betaling med Paypal utenfor eBay. Mener Paypal var litt dyrere.

Du kan kun bruke kredittkort om du handler fra en bedrift eller bruker paypal.
 
Jeg har nettopp hatt problemer med dette selv, rettere sagt har jeg hatt problemer med frakten men det kan tenkes du opplever det også.
Ang betaling så er det som det blir sagt kombinasjonen av paypal og kredittkort som er den beste løsningen.

Vedr frakt så har fedex, ups og dhl en maksgrense på hvilke sum de vil forsikre pakken. Parcelpro tilbyr forsikring, alternativt kan man benytte seg av allround-service.de

Lykke til
 
Hei,
PayPal og kredittkort fungerer bra for meg. Anbefaler i utgangspunktet ikke bankoverføring, det er alt for komplisert hvis noe går galt, men mulig dette gjelder bare for meg .. :)
 
...
Eventuelt få selger til å legge den ut på Ebay.de og Buy now. Så kan du få sikkerheten til Paypal hvis de ikke dekker privat transaksjoner.

Takk for bra tips. Prøver å få til dette.
Kontaktet PayPal og de bekrefter at den kjøpsgarantien de tilbyr forutsetter at selger er godkjent selger på Ebay. Provisjon er også vesentlig høyere ved rene betalingstransaksjoner utenom Ebay. Trodde ikke kredittkort var en opsjon ved transaksjoner mellom private.