Servicetid på IWC

Medlem
6. sep. 2015
Innlegg
512
Sted
Trøndelag
Noen som vet hva man kan forvente av servicetid på en Aquatimer hos IWC? Den ble levert hos norsk AD medio januar og er fortsatt i sveitsiske klamme hender. Kjenner savnet begynner å bli forholdsvis stort.
 
  • Wow
Reaksjoner: Consigliere
Hjelp, Jeg har hatt lyst på en portugieser og sånt får meg virkelig til å revurdere. trodde JLC var verstinger, men om dette er vanlig for IWC er de helt på høyde
 
Antar det er din 3536? Det er da 2892 verk i den. Foruten heftig trykktest burde vel den kunne serves lokalt av AD. Det er nok Coronasituasjonen som gjør det.
 
Har ingen anelse om IWC, men ser JLC nevnt. Min JLC var i Sveits for full service og polering. Tok bare 9 uker, så de er ikke alltid så ille
 
Det stemmer. Det startet med at IWC ikke solgte AD den ene titanskruen som manglet på bezel. Den måtte sendes til IWC for denne jobben og når den først var der, så får den service i samme manøver. Var nok på tide pga noe ujevn gange tidligere.
Antar det er din 3536? Det er da 2892 verk i den. Foruten heftig trykktest burde vel den kunne serves lokalt av AD. Det er nok Coronasituasjonen som gjør det.
 
Hjelp, Jeg har hatt lyst på en portugieser og sånt får meg virkelig til å revurdere. trodde JLC var verstinger, men om dette er vanlig for IWC er de helt på høyde

Dette er ikke vanlig servicetid på IWC. Tipper dette tilfellet har med det faktum at service ved IWC i Sveits har vært helt stengt i perioder i forbindelse med corona. Har nok også skapt en "kø" av klokker som ikke er vanlig. IWC er ikke kjent for å være spesielt trege.

PS: Etter det jeg vet har også JLC i Nederland (det er vel der problemet har vært, ikke i Sveits) har ryddet ganske bra opp i rutinene. Tenker at frykt for ventetid ved service ikke egentlig utgjør noen faktor som det i vesentlig grad er konstruktivt å vektlegge ved vurdering av kjøp fra de "store" merkene.

Man kan være heldig/uheldig uansett merke :)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: UJU
Svaret er 8 mnd, men usikker hvor flaskehalsen har vært. Uansett meget fornøyd med å få den tilbake.
IMG_20200924_103150.jpg
 
Er det noen som vet om det er mulig å få byttet skive på en Portuguiser i forbindelse med service? Det er jo en enkel måte å få "ny" klokke på. :)
 
Jeg hadde nylig en IWC med kronograf som ble sendt fra Bergen - Otteren - Sveits og returnert i løpet av ca. 9 uker.
Dette var midt på sommeren også :)
Så hadde jeg en IWC Ingy med 3227 verk som ikke finner historikken på akkurat nå, men det var vel 8-10 uker ca. Den gikk samme rute som kronografen.

Har egentlig ikke noe å utsette på det. Hadde hyggelig og fin dialog med en urmaker hos Otteren hele veien.
Prismessig virker IWC å legge seg noe over eks. Rolex.
 
  • Liker
Reaksjoner: JørgenO
Er det noen som vet om det er mulig å få byttet skive på en Portuguiser i forbindelse med service? Det er jo en enkel måte å få "ny" klokke på. :)
Hei. Det lar seg ofte gjøre å skifte skive når vi sender de inn på service. Det kan være noen restriksjoner på hvilken skive du får bytte til. Vi har gjort det noen ganger og da har det gått ganske smooth.
 
Dette her blir en solid necropost, men jeg leverte nettopp en Aquatimer med 80111-verk hos Bjerke og fikk høre at de gjør service på den her i Norge.

I praksis betyr det nok lite utenom to uker postgang spart, men jeg synes det er fint at de har IWC-sertifisert urmaker i Oslo.