Service 2010 mod Sub 16610 - hvor og pris?

Knallbra med generelle anbefalinger på hvor, men synes de er lite verdt om jeg fortsatt ikke aner noe om pris og tid for servicen. For meg er det i alle fall essensielt om servicen koster 7 eller 10. Håpet at det krydde med faktiske opplysninger her inne…håpet lever fortsatt :)
Litt kjipt svar når du egentlig får god respons (på noe man med et par telefoner/e-poster enkelt sjekker selv) :)
 
Redigert:
Litt kjipt svar når du egentlig får god respons (på noe man med et par telefoner/e-poster enkelt sjekker selv) :)
Jeg synes du er kjip som bruker tiden din til å dømme min reaksjon på det faktum at jeg spør helt konkrete spørsmål og får flest generelle svar på et forum hvor tilgang på informasjonen jeg spør om er størst i Norge.

Har agert og er takknemlig for ALLE svar, så jeg aner ikke hvorfor du skal være besserwizzer. Dette er et forum, så da tenkte jeg at jeg ville bruke kunnskapen her inne før dine foreslåtte hjelpemidler ble tatt i bruk.
 
Jeg lurte i grunn på det samme som trådstarter her om dagen. Greit å vite litt om alternativene og prisene der ute. På dette området burde et forum som dette være ypperlig. Takk til trådstarter! Jeg ble i alle fall litt klokere.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kraken og KAB

En stund siden han har gjort service nå for meg siden jeg ikke har hatt behov. Han har i alle fall hatt 3 Klokker på service og har gjort en super jobb.
Heier Servet en SD for et år siden. Allerede «sandkorn» i opptrekket. Fikset ila et par uker nå. Skulle skifte glass, men hadde ikke spesialverktøy så kunne ikke gjøre jobben. Solvold kunne heller ikke skifte glass, får ikke tak i nødvendig deler. For et par år siden servet jeg en 1675 hos Lars T, raskt, innmari hyggelig og relativt rimelig. Viserne tok i glasset og stoppet. Fikset raskt. Min påstånd basert på disse erfaringene: AD har bedre opplæring, tilgang til verktøy, tilgang til deler, bedre systemer og prosesser og mer erfaring (Bjerke har årlig mange ganger antall klokker til service enn alle andre). Det koster 3-5’ mer. Det tar 3-4 uker lengre tid. Et lokalt lite verksted er sabla hyggelig:) AD kan også gjøre feil, ref post om polering av 16610. Jeg velger AD for mine Rolex.
 
Hadde 2x rolex inne hos Askeland. Tok ca 2 mnd pga ferieavvikling i sommer. Pris var innenfor som nevnt ovenfor dog jeg polerte ikke mine så da ble det litt billigere.
 
  • Liker
Reaksjoner: KAB
Kjøpte en brukt Rolex som hadde hatt service for 1 år siden hos "anerkjent" ikke ad norsk urmaker.
Synes det var litt mye rotorlyd fra den og sendte den til Lervik for sjekk. Fikk beskjed at det var behov for service grunnet oljen i klokka.
Etter service null lyd og god som ny. Litt kjedelig når man akkurat har kjøpt "ny-servet" klokke.
Selv kommer jeg derfor kun til å bruke AD på Rolex som jeg vet bruker riktige oljer og deler og ekstra kost er minimal.