Serienummer Tag heuer Grand Carrera Cal. 8

Medlem
21. juli 2015
Innlegg
2
Sted
Sandefjord
Hallo.

Jeg har kjøpte en Tag Heuer Grand Carrera Cal. 8 for en stund siden.

Denne var da uten papirer, og solgt av en troverdig person (...selvom man aldri kan vite dette 100%)

Dette er en veldig fin klokke, og jeg sjekket denne i alle bauer og kanter for å se etter tegn til om den var fake eller ikke. Alt jeg kikket etter så ut til å være greit. Brukte godt lys og lupe.

Dette var ting som:

- Ingen tegn til noe som helst av støv på innsiden av klokken.
- Selvlysende luminor som lyste opp veldig i mørket, og "holdt på" lyset.
- Ingen blå skruer, eller annet på innsiden som skulle tilsi at denne var noe annet enn ekte.
- Poleringen av delene på innsiden av klokken (ja, den har glass på baksiden, så dette er lett å se) å helt riktig ut.
- Påskrift, fonter og størrelse så ut til å være 100% som det skulle være.
- Modellnummer WAV5113 stemmer overens med klokka.
- Plassering av modellnummer og serienummer er helt riktig.
- Visere er 100% riktig plassert i forhold til tiden. Dvs at når storeviser står på kl 12, står lilleviser helt riktig i forhold til timene.

Klokken går også veldig godt, og har ingen avvik. Den mister ingen tid og man får heller ikke noen ekstra minutter.

Da jeg kjøpte klokken var jeg innom en urmaker, som bekreftet at denne var ekte. Dette var dog kun ved å kikke på den, og uten å åpne den eller sjekke serienummer etc. Jeg følte meg veldig trygg på at denne var ekte.

Men så kommer spørsmålet jeg håper noen der ute kan svare på:

Serienummeret har bare 4 siffer. Dette en tidlig versjon av denne modellen, men jeg har sjekket bilder av samme type klokke på nettet og alle har 5 eller fler siffer (tall).

Ofte begynner Tag Heuer serienummer med to bokstaver. Det gjør ikke denne modellen, så så jeg ser ikke noe galt i dette. Men det faktum at det er bare 4 tall, altså NoXXXX, stusser jeg litt på.

Er det noen der ute som har peil på dette? Virker dette helt galt, eller er det OK?
 
Foreslår at du sender bilder og serienummer til TAG Heuer sin norske distributør, www.nortime.no

De vil sannsynligvis kunne gi et definitivt svar på om klokken er som den skal.