Ser etter en gullbelagt eller gullklokke til bursdagsgave til kjæresten min

Medlem
28. jan. 2014
Innlegg
13
Hei, jeg ser etter en fin gull klokke til kjæresten min. Hun ønsker seg en gullklokke som er smal og firkantet med lenke.
Jeg tenkte dermed på noe lignende dette: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=163311234

Men helst til en pris rundt 3000-5000kr, da jeg er student og ikke har råd til så mye mer. Den kan dermed være gullbelagt og brukt
Burde også være automatisk urverk.

Håper noen på forumet kan hjelpe! :)
 

Ikke at jeg vet om denne er korrekt og slikt. Finnes også i mekanisk. Det blir neppe mer klassisk enn noe som denne. Hvis hun ønsker skinnreim.
 

Ikke at jeg vet om denne er korrekt og slikt. Finnes også i mekanisk. Det blir neppe mer klassisk enn noe som denne. Hvis hun ønsker skinnreim.
Du må ikke kjøpe en double klokke hvor belegget er slitt av :eek:
Har du litt tid og kan rådføre deg så finnes det mye fint vintage i ekte gull, men som regel må man da legge til kost for en service. I vintage finner du også gull på stål hvor ekte gull er rullet på over stålet. Disse er av en mye bedre kvalitet enn klokker i double.
Kjøp kun double klokke uten slitasje og da bør du da kanskje se etter noe av nyere dato.
 
Er vel egentlig i de fleste tilfeller falsk økonomi å kjøpe klokke med gulldouble, iallfall dersom den skal brukes til daglig. Men klart, når man er student så begrenser det seg. Jeg ville sett på noe fra 50-60 tallet, finns endel, rimelige klokker av veldig god kvalitet som ikke koster for mye. Har selv en firkantet Gruen Curvex herreklokke fra slutten av 40-tallet som jeg syns er aldeles nydelig selv om den nå for tiden passer best for damer pga størrelsen. Verket på disse er av fantastisk kvalitet og kan fint brukes daglig dersom de blir gitt en service. Det finns både i helgull og såkalt «rolled gold» så et lag med gull som man neppe klarer å slite gjennom.

 
Redigert: