Seneste impulskjøp på ebay. Marathon GSAR

De der er faktisk ganske tøffe, og ja, jeg har som mange andre sittet flere ganger og lurt på om jeg trenger en sånn....

Jeg skjønner ikke helt hvorfor det skulle være noen eksportbegrensninger på dem, men lykke til med forsendelse og overivrige tollere!

Eksport begrensning fra USA er ikke så uvanlig nå om dagen. Spesiellt på produkter med tritium kilder og/ eller natt kapasitet på noen måte.
Amriken er, med god grunn, redd for at produkter som dette skal brukes mot dem i land hvor amrikanske styrker ikke er "top of the pops".

At denne eksport begrensningen skal gjelde en klokke er jo fortsatt snodig, men jeg mistenker "noen" for å ha brukt "bladvott prinsippet" her.

At klokken er merket: US goverment, og har et NSN nummer er nok også en årsak.

Men satser på at det går bra!

Jeg bestilte meg en slik fra CountyComm i dag. Han sa ikke noe om noen eksportbegrensninger, bare om mulige mva-tillegg i norsk toll.

Så, da satser vi på at det ikke er noe problem :)

Jeg bestilte meg en slik fra CountyComm i dag. Han sa ikke noe om noen eksportbegrensninger, bare om mulige mva-tillegg i norsk toll.

Da er det nok fritt fram!
Eksport begrensingen kommer fram på Marathon sine hjemmesider, som bla.annet sier; Note: This watch is available only to Government and approved Departments and Ministries

Uansett.. Gratulerer så mye med ny klokke du også!
Tror dette blir en ny favoritt for min del!

Da er det nok fritt fram!
Eksport begrensingen kommer fram på Marathon sine hjemmesider, som bla.annet sier; Note: This watch is available only to Government and approved Departments and Ministries

Uansett.. Gratulerer så mye med ny klokke du også!
Tror dette blir en ny favoritt for min del!

Takk for det :)

Denne er å finne på CountyComm sine hjemmesider:

announcement.jpg

Fikk du bestilt direkte hjem derfra, eller måtte du ta turen om "myus/jetcarrier" eller lignende tjenester?

Fikk du bestilt direkte hjem derfra, eller måtte du ta turen om "myus/jetcarrier" eller lignende tjenester?

Det var ikke noe problem å bestille direkte fra dem. Det eneste er at man må sende dem en e-post (man kan ikke bestille direkte via Paypal). Så sender de en Paypal-invoice som man betaler på vanlig måte.

Jim svarte til og med på mine e-poster kl. 06.15 (California-tid, 15.15 i Norge) og nå i kveld fikk jeg e-post om at klokken er på vei med FedEx :)

Grattis med ny Marathon! Har sett en del på disse, liker det jeg ser. Og Jayeff, du har en heftig impulskontroll! :D

Jeg har selv en Marathon Navigator. Med en kasse av plast og billigst mulige "perlon"-rem så er det klart at man ikke sitter igjen med det store kvalitetsinntrykket, det går ganske klart frem at Navigator-modellen nærsagt er en "bruk og kast"-klokke. Allikevel er jeg faktisk svært fornøyd med den, både i forhold til håndledds-tilstedeværelse og kvalitet i forhold til pris.

Samtidig er det veldig praktisk med tritium-belysning. :cool:

Gratulerer med nye klokker, karer :D

Har hatt en SAR i en mnd eller to. Kan i alle fall si at stålet er beinhardt. Har brukt den slik at den har blitt utsatt for mye juling. Kan ikke se antydning til riper.