Seiltur, tips?

Medlem
1. des. 2010
Innlegg
2.160
Sted
Haugesund
Hei

Reiser på seiltur i morgen. Og i dem forbindelse lurer jeg på om det er noen med erfaring som har no pakke tips og ellers generelle tips?:) det er forresten i Kroatia det skal seiles:)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 
Pakk for alle værtyper uansett. Nok solkrem.
Seiler dere selv eller med kaptein?

Tips; lytt til kapteinen, uansett:)

Lite skjær i sjøen i Kroatia så her er det bare å kose seg!
 
Vi har en underbetalt party svenske til å styre skuta:) tror du det er nødvendig med noe annet enn syden tøy, vi skal bare seile korte distanser relativt nærme land.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 
Det kommer vel litt an på hva som er målet med turen, og det er fylle seilas eller opplevelse :) Uansett, ta en tur innom Hvar. Flott øy hvor man både kan nyte livet på en rolig og en mer festende måte. Rundt her har man også en del fine steder å dra til, feks den blå grotte og den grønne grotte.

Sitter å planlegger tur for å leie båt der nede selv neste år, men da skal jeg være skipper selv hvis det er mulig :)
 
Vi reiser på "the yacht week" så det er definitivt ett party seilas:) hvar skal besøkes, og det er den eneste plassen jeg husker vi skal innom:)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 
Kroatia er et av de beste stedene jeg har seilt, bortsett fra at det nesten ikke blåser der.
Unntaket er sundet mellom korcula og fastlandet hvor det kan være gøy!
Hvor seiler dere fra?
 
Kroatia er et av de beste stedene jeg har seilt, bortsett fra at det nesten ikke blåser der.
Unntaket er sundet mellom korcula og fastlandet hvor det kan være gøy!
Hvor seiler dere fra?

Vi seiler fra Split(t?) :)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 
Godt utgangspunkt!
Regner med at dere tar strekket til Hvar (uttales kvar) med en gang og seiler korte strekk derfra. Den blå hule er et must, husk at sprit i Kroatia er billigere enn cola og at en drink der sparker! Lærte det "the hard way"
 
The yatch week er vel verken seiling eller båttur :p Det er transport på vannet mellom fyllekulene
 
Andreas; la nå sjarmøren fra vest kose seg med seilerjakke og romantiske sjømannsviser:)

Vedr yachtweek.. Glem rådet om alt slags klær... Du kan igrunn drite i klær i det hele tatt;)


Hvis dere vil ha litt staut sjømannsstemning ombord anbefaler jeg storm weather chanty Choir på musikkfronten. Hvertfall mens dere seiler;)

Heave away mi lad!
 
Anyways anbefaler at du laster ned navionics til iPad / iPhone . Fantastisk plotter og greit å følge med på hva partysvensken gjør.
 
Godt tips hvis jobben betaler mobilregningen;) veldig kjekt verktøy og du får mer ut av turen om du involverer deg litt i navigering og seiling. Tiden går mye fortere da
 
Går faktisk ikke på mobilregningen, sjekket det i fjor da jeg var rundt i Hellas med seilbåt.
 
Takk for tipsene! Ja å kalle det seiltur er nok litt "oppskrytt" men tror det skal bli en bra tur:)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk