Seiko Sumo

krille

Støttemedlem
Medlem
29. des. 2008
Innlegg
4.341
Sted
Oslo
Fikk denne i hus i går, på lån foreløpig. Den kan bli min til en fordelaktig pris, om jeg liker den. Så langt gjør jeg det!

Det er en Seiko SBDC001, fra Prospex-serien deres - populært kalt Sumo. Mange ser på den som lillebror til Marinemaster-serien, som er Seikos mekaniske high-end-dykkere. Den er utstyrt med 6R15-verket til Seiko (inhouse selvfølgelig!), som er hakket over standard-verket 7S26. 6R15 kan i motsetning til 7S26 håndtrekkes og hackes.

Denne er for alle praktiske formål skvett ny, og gir et solid og godt inntrykk. Det eneste minuset jeg har bemerket så langt er at det er noe med end-piecene jeg ikke synes stemmer helt. Mulig jeg bare har en greie med sånne ting, men det er ingen stor sak. På plussiden:

* Flott finish, pen klokke!
* Flott bezel, med veldig jevn og fin bevegelse
* Vanvittig lume
* Solid og god lenke (med divers extension)
* Kan trekkes/hackes, i motsetning til mange andre Seiko-dykkere

Her er bilder:
IMG_0408.jpg


IMG_0405.jpg


IMG_0404.jpg


IMG_0397.jpg
 
Wristshot:
IMG_0410.jpg


Lumen er insane:
IMG_0415.jpg


Sammenligning størrelse med Monster:
IMG_0414.jpg


Måtte selvsagt prøve den på Nato også, det kledde den meget bra:
IMG_0400.jpg
 
Hey! Seiko sumo er en skikkelig kul klokke!

Mye value for pengene! Dersom du får en god pris så er det vel bare å slå til? Da forventes det haugevis med bilder :mrgreen::mrgreen:

Gratulerer (på forhånd)...
 
Nydelig klokke!!

"Kan trekkes/hackes, i motsetning til mange andre Seiko-dykkere"... hva vil "hackes" si i denne sammenheng? :confused:
 
Nice, krille! Hvordan er kvalitetsfølelsen i forhold til si, SKX007? Merkbart høyere?
 
Nydelig klokke!!

"Kan trekkes/hackes, i motsetning til mange andre Seiko-dykkere"... hva vil "hackes" si i denne sammenheng? :confused:
"Hacking" i ur-sammenheng betyr at sekundviseren stopper når man drar ut krona, slik at man kan stille klokka helt nøyaktig etter en referanse. I de noe rimeligere Seikodykkerne med 7S26-verk fortsetter sekundviseren å gå når krona dras ut.
 
Nice, krille! Hvordan er kvalitetsfølelsen i forhold til si, SKX007? Merkbart høyere?
Ja, helt klart høyere, i alle fall når en snakker finish på kassen og lenka. Det er også tydelig på f.eks bezelen som virker mer solid og integrert på Sumo enn på 007. Generelt er det tydelig at dette er et dyrere og mer gjennomarbeidet produkt.

Når det er sagt, skulle jeg gjerne sett at Seiko puttet et 6R15-verk i en 007, la litt mer arbeid ned i finish og utførelse og utstyrte den med en skikkelig oyster-lenke med hele ledd. Den hadde jeg kjøpt!
 
"Hacking" i ur-sammenheng betyr at sekundviseren stopper når man drar ut krona, slik at man kan stille klokka helt nøyaktig etter en referanse. I de noe rimeligere Seikodykkerne med 7S26-verk fortsetter sekundviseren å gå når krona dras ut.

Takk for svar!
 
Ikke mer å lure på, det er bare å slå til ! Jeg kjøpte min ny og syntes den var billig :)
Jeg er veldig fornøyd med klokka.

mvh
norseman