Seiko Sumo sbdc001 VS Longines HydroConquest L3.642.4.56.6

• Trådstarter Uregistrert bruker 2159
  • Opprettet
Takk for hjelpen alle sammen.

Da går jeg for hardlex og så får jeg bytte etterhvert hvis det blir behov for det.

Det stemmer som du sier Edward at Yobokies ikke trykktester klokkene etter modding.

Fikk en mail av han idag:

Hi xxxxx,

I have the domed coated sapphire selling at US$53. A complete SBDC001 with sapphire installed is US$695 shipped. I don't sell gasket or do pressure test here.

Best,
Harold

Shipping time to the States will be longer due to the recent heightened aviation security measures taken by the United States of America (USA).

*All my prices already include registered air mail postage only. If you want faster/more secured service, you may go for EMS: US$18(US), US$25 (most European countries/Canada), US$30 (Italy) extra, insurance at cost. (not responsible for lost in mail or held-up with customs)

Redigert av en moderator:
Nå har jeg funnet en som kan skaffe pakninger til Sumo:

Men hvilke er det jeg trenger?

Jeg har tenkt å kjøpe inn en pakning for å bytte ut hardlexen når det blir behov for det og jeg vil bytte ut casebacken til en caskeback med sapphire crystal.

Må jeg ha tre forskjellige pakninger for denne jobben?

Her er mailen jeg fikk av selger etter å ha etterspurt fem stykk:

I have two crystal gaskets in stock, the bezel and case back gaskets I would need to order, plus 3 additional crystal gaskets.

Let me get a total, plus shipping and if you want to go ahead I will send you a PayPal invocie and get everything ordered.

Redigert av en moderator:
Godt jobba! Kan jeg spørre om kontaktinfo til denne personen pr pm?
Da SKXen min lekket byttet jeg crystal gasket, case back gasket og crown gasket. Bezel gasket tror jeg bare bidrar til å holde bezelen på plass.

Hadde gått for Longines Hydro Conquest her :) Klokke med gode egenskeper og bra utseende! Hadde tidligere den med grå skive og stål bezelring, og var veldig fornøyd:) Dessverre ble den solgt da PO tok alt for mye armtid fra den.. En Hydro Conquest bør du jo kunne få prøvd hos en av landets mange forhandlere før et evt kjøp.

064.jpg

Hadde jeg stått i dine sko ville jeg gått for Seikoen. Longines gir meg dessverre lite, mens Seikoen derimot ser knalltøff ut.

Har dog dårlige erfaringer med mineralglasset Seiko bruker på min Seiko "Tunacan" MM har jeg fått noen stygge riper. (men det er jo en beater så jeg gråter ikke)

Da er valget tatt og postdamen kom med pakken på døra for cirka en time siden. Bestilte denne av seiyajapan.com.

IMAG0191.jpg

Bestilte også med en MM clasp som jeg byttet selv, syntes den gjorde lenken veldig behagelig å ha på.

IMAG0190.jpg

IMAG0189.jpg

IMAG0192.jpg

Grats!
Har du lyst til å dele kontaktinfo til han som kunne skaffe pakninger?

Hei Edward.

Han som kunne skaffe pakninger sendte meg en ny mail for noen dager siden og sa at han ikke kunne skaffe pakninger alikevel til sumo, de var veldig vanskelig å få tak i. Beklager at jeg ikke svart på den første posten din.

Takk for tilbakemelding! Og da føler jeg meg litt mindre dum (jeg har kontaktet mange i bransjen uten hell). :)