Seiko SKX007 - Seamaster 300 mod / Innspill?

ahb

Medlem
31. juli 2014
Innlegg
3
Har en stund vurdert å dykke inn i verdenen av moddede Seiko SKX007. Målet mitt er å sette sammen følgende klokke (se vedlegg) med oyster lenke via denne fremgangsmetoden.
  • Kjøpe SKX007 fra CreationWatches
  • Kjøpe oyster-lenke fra f.eks UncleSeiko eller StrapCode
  • Kjøpe skive og visere fra ???
  • Gå til urmarker for å få satt det sammen

Så spørsmålet mitt er derfor:
A) Er det noen som vet hvor man kan få tak i denne dial + viser-kombinasjonen?

Jeg har forsøkt å se på både Dagazwatch og Yobokies, men må innrømme at jeg sliter litt med å navigere på begge "sidene", og oppfatter dem som litt uoversiktelige. Jeg har også etter beste evne forsøkt å google nøkkelord slik som "seiko skx007 300 mod dial" osv. men finner stort sett skiver uten dato-vindu eller skiver med leverandørens "logo" eller et ikon.

Hvis nei på A):

B) Er det noen som vet om mod-leverandører tar inn bestillinger på custom made deler, slik at jeg kan få gjenskapt denne kombinasjonen?

Setter pris på all hjelp, kommentarer og innspill! Hvis jeg er helt på jordet med fremgangsmetoden, si også gjerne i fra, jeg er helt nybegynner i dette feltet.

Hilsen ahb
 

Vedlegg

  • _1613262936.jpg
    _1613262936.jpg
    129,4 KB · Visninger: 0
I hvert fall Yobokies svarer ganske raskt på mail. Spør direkte om han har det du ser etter. Det er håpløst å finne frem i alle bildene hans på nett, så der forstår jeg godt at du ga opp.

Lykke til!
 
  • Liker
Reaksjoner: ahb
watchmakers4 er visstnok en av de bedre når det kommer til modding av Seiko. Han kan sikkert hjelpe deg med både deler og bygging. Usikker på hvordan han kontaktes, men kan sikkert nås gjennom instagram: https://www.instagram.com/watchmakers4

Å skifte lenke, bezel/insert etc er lett å gjøre selv. Når det kommer til glass, visere og skive kreves litt mer fingerferdigheter, samt at du trenger riktig verktøy av ok kvalitet for å ikke risikere å ødelegge noe.
 
  • Liker
Reaksjoner: ahb og fredskijj