Avsluttet Seiko SARB033: Auksjon uten minstepris

Medlem
8. mars 2014
Innlegg
375
Sted
Oslo
Godt nytt år, TS. Jeg liker at vi har fått mulighet for auksjon, og velger å teste det på en Seiko SARB033 og en gammel Seamaster.

Auksjon er uten minstepris, avsluttes 48 timer etter første bud og minste budøkning er 100kr. Fraktmetode bestemmes av kjøper. F2F mulig i Oslo sentrum eller Carl Berner-området.

Klokken i denne auksjonen er en Seiko SARB033, den perfekte hverdagsklokke.

For en stund siden var det meldt at modellen gikk ut av produksjon, men jeg har ikke fulgt opp om dette stemmer. Hvis noen vet helt sikkert, kommenter gjerne i tråden. :) Et kjapt Google-søk viser at klokken fortsatt er å få tak i hos feks Amazon og shopping in japan i alle fall. Seiya sine sider er nede for øyeblikket.

Info:
Klokken er fra tidlig 2016.

Inni klokken sitter det et 6R15-urverk, med hack- og opptrekkmulighet. Vannresistent til 10 Bar/100m.
Utenpå klokken er det innsyn til urverk, signert krone og safirglass. Målene på kassen er: 38mm eksl. krone, 40mm inkl. krone. 11.2mm tykk/høy. Fra lug-til-lug er det ca. 44mm. Mellom lugs er det 20mm.

Lenken har 11 ledd. I tillegg følger med fem mystiske ledd (se bilde). De fulgte visst med klokken, og er muligens reserveledd - jeg har ikke testet dette, men de følger med. Det følger også med en mørkebrun reim fra Crown & Buckle. Og boksen med Seiko-manual.

Klokken er i god stand. Vanlige bruksmerker finnes, spesielt på lenke.

Beklager bildekvaliteten. Benyttet Airdrop fra telefon til PC, og alle filene var i HEIC-format. Måtte videre bruke HEIC to JPG-konvertering. Er forkjølt, svett og lei - Søk på Google om dere vil se bedre bilder av Sarb033. :p


IMG_0331.jpg
IMG_0333.jpg
IMG_0334.jpg
IMG_0336.jpg
IMG_0337.jpg
IMG_0338.jpg
IMG_0339.jpg
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: oRamberg