- Medlem
- 7. mars 2014
MODELL
Seiko Prospex 140th Anniversary Limited Edition – SLA047J1
ALDER OG HISTORIKK
Kjøpt ny av meg hos Urmaker Larsen 20. april 2023.
TILSTAND
Klokken er svært lite brukt, nesten som ny. Du finner nok likevel noen ørsmå hairlines på innsiden av hornene hvis du leter godt. Klokken står på original, meget pent brukt og skikkelig stiv sort Seiko gummireim – som er samme reim som leveres til MM300.
Lenke og original grønn gummireim er ikke brukt. Den grønne reimen er en støvmagnet, men virker svært myk og komfortabel.
2 stk. ubrukte Uncle-reimer følger også med:
- Waffle gummireim sort 20 mm.
- Military-Style Velcro sort 20 mm.
Leveres komplett slik den ble levert ny, med boks, sertifikat, hang-tags osv.
SLA047J1 er en del av Seiko sine high-end dykkere med in-house kaliber 8L35, som er basert på Grand Seiko kaliber 9S55.
Jeg vil karakteriseres SLA047J1 som en «Marinemaster», selv om det nå står Prospex på skiven. En stor forskjell fra de eldre 300MM-modellene er at denne har keramisk bezel.
Klokken bør ses, bezel og skive har en mørk grønntone som kommer frem i lyset, men fremstår likevel som sort i flatt lys. Kassen er Zaratsu-polert, og finish står ikke tilbake for langt dyrere sveitsiske dykkerur – snarere tvert imot.
SLA047J1 bærer godt på normale håndledd, spesielt på grunn av kassens form.
- 44 mm. monobloc kasse
- 15,4 mm høyde
- 20mm horn – hull i kassen for meget enkelt reimskifte
- 300 m
- Safirglass med AR
- 50 timer gangreserve
- Dato
- Limitert til 3000 eksemplarer
For nærmere beskrivelse viser jeg til følgende gode artikler:
https://www.hodinkee.com/articles/seiko-limited-edition-sla047-spb207-introducing
https://monochrome-watches.com/seik...ersary-limited-editions-spb207-sla047-ssc807/
PRISANTYDNING OG OPPGJØR
Kr. 23 500,-
Foretrekker F2F i Kristiansand, en klokkeprat er alltid hyggelig. Jeg er også ofte i Bergen og Oslo.
Ved eventuell sending skal klokken forhåndsbetales, og risiko ved forsendelsen er kjøpers.
BYTTE/DELBETALING
Foretrekker rent salg, men kan la meg friste av fornuftige bytteforslag.
REFERANSER
Jeg har kun gode tilbakemeldinger både som selger og kjøper, og tenker å fortsette med det.
Ta kontakt for hyggelig handel!
Redigert: