seiko frustrasjon...

Medlem
7. aug. 2010
Innlegg
670
Sted
Westland
Hei.

har en stund brukt en omega seamaster på jobb, men funnet ut at den ikke fortjener ripene det medfører. Så jeg tenkte å kjøpe en seiko og fant ut at jeg likte SNZF45K1 "mini monster".

yhst-20062526263334_2117_343415813


Sjekket på ebay, gode priser men ingen sender til Europa???
* We do not ship Seiko watches to the European Economic Area (“EEA”).

noen som vet hva som er greien med det? Jeg er i kjøpe humør, og fortvilet!
 
Min erfaring er at de fleste selgerne som oppgir at de selger til alle andre steder enn Europa, likevel ofte gjør det. Lurer på om det er noe juridisk mumbo-jumbo som gjør at Seiko kan nekte dem å sende til Europa eller gå etter Ebay om de gjør det. Noe må det i alle fall være, for alle gråmarkedsselgerne som spesialiserer på Seiko/Citizen har den samme frasen: Ships to: N. and S. America, Asia, Australia.

Send PM gjennom Ebay til et par av selgerne, jeg er nesten helt sikker på at de sender til Europa.
 
Min erfaring er å lete på Ebay.co.uk. Engelske selgere sender ofte til Norge. Ellers er det jo alltid smart å forhøre seg med selgerne.

Hva med å kjøpe fra http://www.chronograph.com? Det er jo ganske bra priser der. Men må ærlig innrømme at jeg selv foretrekker å kjøpe fra ebay. Da ber jeg alltid selgeren om å sende pakken som gift eller under £15. Ikke lovlig, men..... Heldigvis dreier det seg kun om et par hundrelapper. Kan vell si at det er min form for å protestere mot lav avgifts grense. Hva får enn for 200 kr i dag liksom????? :?
 
Bare hyggelig. Du får knipse et par bilder når monsteret kommer. ;)