Seiko fra ebay -mistenkelig?

Medlem
17. nov. 2010
Innlegg
52
Sted
Oslo
Hei folkens.
Vurderer nok en Seiko fra ebay, men typen jeg er ute etter ligger det kun et par stykker av hvor selger ikke ofisielt sender til Europa. Sendte derfor spørsmål til selger og fikk positivt svar. Men han kom med denne:
"So for all our Europe buyers who wanted to buy our
Seiko Watches, we will send an invoice via paypal
to request for payment of the watch."


Er det denne løsningen ebay advarer mot (altså gå utenfor ebay)? Selgeren virker ellers veldig seriøs. Noen erfaringer?
 
Jeg har kjøpt flere Seiko fra Ebay-selgere som offisielt ikke sender til Europa, aldri noe problem. Jeg har bl.a kjøpt fra pokemonyu, premierworld og timeparadise og det har ikke vært noe trøbbel, tvert i mot.
 
Det betyr bare at han sender deg en regning via Paypal, smertefritt og helt ufarlig :)
Har gjort utallige handler med ebay og Paypal og det har aldri vært et eneste problem.
Om du ikke har en konto hos Paypal er det en smal sak å fikse.. ;)
 
Har lang erfaring med ebay, aldri opplevd noe negativt jeg heller. Men sørger for å handle fra "Top Rated Seller". Er også nøye med å handle gjennom ebay, tenkte det var det han prøvde å unngå. Selger heter watch-fusion, noen som har hørt om han?
Er forøvrig denne jeg er hypp på, falt pladask da jeg så den på forumet med svart Nato. Nærmeste jeg kommer en gullklokke på mange år;)
 
Dette er vel helt normal fremgangsmåte når man kjøper noe på ebay der man betaler med paypal, altså ingen forsøk på å gjøre noe "utenfor" eBay. Tror nok heller han formulerte seg litt klønete.
 
Er det mulig å betale med noe annet enn Paypal på Ebay? Har faktisk aldri, på noen av mine altfor mange kjøp der, brukt noe annet.....
 
Er det mulig å betale med noe annet enn Paypal på Ebay? Har faktisk aldri, på noen av mine altfor mange kjøp der, brukt noe annet.....

Vet ikke hvordan det er nå, men jeg har i noen år handlet bildeler fra Tyskland, og i starten var det et par ganger selgerne kun aksepterte money transfere.
 
Har lang erfaring med ebay, aldri opplevd noe negativt jeg heller. Men sørger for å handle fra "Top Rated Seller". Er også nøye med å handle gjennom ebay, tenkte det var det han prøvde å unngå. Selger heter watch-fusion, noen som har hørt om han?
Er forøvrig denne jeg er hypp på, falt pladask da jeg så den på forumet med svart Nato. Nærmeste jeg kommer en gullklokke på mange år;)

Den klokken kan du få billigere fra denne selgeren:

http://cgi.ebay.com/SEIKO-AUTOMATIC...434816157?pt=Wristwatches&hash=item563fa2b89d
 
Pussig at krille skulle nevne akkurat pokemonyu, premierworld og timeparadise - jeg har kjøpt drøssevis av seiko av disse tre og det er perfekt hver gang.

=Tor=
 
Jeg kan også bekrefte at selgerne nevnt ovenfor er seriøse, sender raskt og tuller aldri med bestillinger. Har kjøpt endel klokker fra Premierworld og Pokemonyu i høst (det er forøvrig samme firma som står bak disse to selgerne: Berarrlyn Trading).
 
Er det mulig å betale med noe annet enn Paypal på Ebay? Har faktisk aldri, på noen av mine altfor mange kjøp der, brukt noe annet.....

Kjøpte en Cannondale racer-ramme en gang "utenfor" ebay, som aldri kom. Paypal ordnet det hele, men det var litt av det samme jeg opplevde da. Vedkommende sendte ikke til europa, men var mer enn villig til å ordne det hele "utenfor ebay". Dog via paypal. Kan selvfølgelig ha hatt uflaks, men derav skepsisen. Cannondale-ramma var adskillelig dyrere enn denne klokka, men det sureste er når ting ikke dukker opp. Man blir jo som barn på julaften når budrunden er over og man sitter igjen som vinner...