Seiko automatisk dameur

Medlem
5. feb. 2020
Innlegg
1
Sted
Trondheim
Hei er Seiko Presage Automatic dameur gode klokker i forhold til pris? Ønsker å kjøpe min første automatiske klokke.
 
Hei,

Det ville jeg absolutt si - fruen har en SRP853J1 (En slik en, under)
untitled.png
...som hun er meget godt fornøyd med, iallefall så lenge jeg stiller den en gang iblant. Finishen er god, lenken er behagelig å ha på, og skiven er virkelig lekker - avhengig av lyset kan den gå fra å se lyserød ut via dyprød til nesten svart.

Hennes går litt fort - øker med 8-12 sekunder om dagen - men det er fortsatt ikke mer enn at det holder å stille den en gang eller to i måneden. (Nevner det bare siden dette ofte er noe som gir folk en aha-opplevelse en stund etter at de har kjøpt sitt første mekaniske ur - selv en billig kvarts-klokke er gjerne mer nøyaktig)

Det er dog ingen tvil (iallefall ikke blant klientellet her inne...) om at mekaniske ur har sine fortrinn, de også. Selv går jeg aldri lei av å kikke inn på urverket i de av urene mine som har glass i baklokket slik at man kan se inn - det har denne, eksempelvis, litt usikker på om det gjelder alle Presage-modellene.
 
  • Liker
Reaksjoner: Liz1