Samsung galaxy s9 VS Huawei Mate 10 pro

Medlem
7. aug. 2017
Innlegg
370
Sted
Vestlandet
Jeg er på mobiljakt, og pga utvalget til arbeidsgiver vurderer jeg foreløpig disse to modellene.
Er det noen her som har erfaringer med disse telefonene og ønsker å dele tanker om de?
Tar gjerne i mot formeninger om hvilken jeg bør velge også, dersom noen har tanker om det.

På forhånd takk!
 
Har akkurat byttet jobb og har da fått iPhone 8. Stort tilbakeskritt ifht Huawei Mate 10 pro som jeg har brukt siden mai. Huaweien er kjapp og har et latterlig bra kamera. Hurtiglading er priceless. Har ikke hatt Samsung på en evighet, men der har du jo en enorm portefølje av tilbehør samt trådløs lading. Samsungen har jo knox for økt sikkerhet og bixby som gjør den temmelig smart.
 
Uten tvil Huawei.

Har hatt alle modeller fra Samsung og vært veldig fornøyd med de, men etter jeg fikk prøve P10 var jeg frelst :)
Knuste glasset på P10 og tok en S9 som var første ledige mobil. Holdt 1 uke før jeg måtte tilbake til Huawei igjen. S9 holdt ikke mål lenger.
Har nå P20. De største forskjellene imo er batterikapasitet, responstid og kamera.
 
Vi har samme problemet her med exchange kontoene og Huawai.

Lg v30 derimot fungerer bra og har en veldig bra lyd (om dette er viktig for fleire )
 
Ingen tanker om dette. Men om du er konspiratorisk av natur så er antakelig en av kandidatene å foretrekke....Spørs vel om samtalene, eller opplysningene, dine er veeeeldig interessante....

Jeg er faktisk over snittet konspiratorisk anlagt, noe som har bidratt til at jeg foretrekker open source-programvare som Libreoffice og QGIS, og hardware-produsenter som Purism og Fairphone. Dessverre var det ikke aktuelt for arbeidsplassen å kjøpe inn Librem5 eller FP2.

Egentlig tror jeg ikke det er så stor forskjell på Huawei og f.eks. Apple når det gjelder risikoen for (mis)bruk av våre personopplysninger.

Når det er sagt så er jeg ikke så bekymra. Det mest ulovlige jeg gjør på nett er vel å bruke Tidssonen i arbeidstida.
 
  • Liker
Reaksjoner: Bezel
Takker for tilbakemeldinger folkens.
Jeg endte opp med Mate 10. Fikk den like før helga, og er foreløpig godt fornøyd. Batteritiden er suveren! (Men nå sammenligner jeg med min tidligere telefon, en Fairphone2, hvor batteriet av en eller annen grunn ikke takla to sim-kort).
Den er rask og har en del kjekke løsninger. Muligheten for fullverdig bruk av to sim-kort var avgjørende for at jeg valgte denne framfor S9.

Når det gjelder Exchange så gikk det ganske greit å sette opp det, og bruken er foreløpig upåklagelig.
 
  • Liker
Reaksjoner: ReallyCleverPun