Samboern skal få urverk - hva bør jeg kjøpe?

Jeg forstår ikke hvorfor du vil at hun skal ha automatverk for enhver pris når hun selv ikke bryr seg? En brukt Twentyfour må jo være prima? rundt 50K.. så kan du spytte inn i en patek til deg selv istedet..

Det er ikke nødvendigvis en dum tanke du har der.. :p

Men ser ut til å være litt dårlig tilgjengelighet i Norge.. eneste Twenty-4 jeg har funnet i Norge er en helgull til 159 000 (som riktignok kanskje ikke er en dårlig pris da den koster 285 ny).

Du har ikke tilfeldigvis kjennskap til noen som selger en Twenty-4?

Hva med en OMEGA Ladymatic?

Omega-Ladymatic-1.jpg

pp_deville_ladies_ladymatic_header.jpg

omega-de-ville-ladymatic-caseback.jpg

Eller rett og slett kjøpe Daytona likevel? Den dr.fiddy viste er jo bare helt nydelig på damer. Angående prestige: vet venninnene hennes hva PP er for noe? Vet de hva Rolex er? Hvis dette var viktig, er det vel mer show-off med mother of pearl Daytona..

Eller rett og slett kjøpe Daytona likevel? Den dr.fiddy viste er jo bare helt nydelig på damer. Angående prestige: vet venninnene hennes hva PP er for noe? Vet de hva Rolex er? Hvis dette var viktig, er det vel mer show-off med mother of pearl Daytona..

Prøvde meg på en "Hva synes du om Rolex egentlig" nå nettopp... fikk en en rekke negative karakteristikker av merket, inkludert en sammenligning av Rolex med Hummer og Patek med Aston Martin... Morsomt når man ikke bryr seg om innmaten :p

AP og Patek er visst i førersetet fortsatt...

Patek er topp, men verditapet på en twentyfour ser ..... spennende ut.

Men hadde nok gått den veien selv tror jeg. Har hun lyst på pp er det jo bare å annerkjenne det :).

Hva med en Zenith el primero 38mm
Ligger ca 65000 i pris hvis jeg ikke husker feil.

Har selv en Zenith Chronomaster, flott ur som jeg bruker nesten hele tiden, men lenkevariantene til Zenith har jeg aldri blitt helt dus med. Egentlig et veldig bra tips om man er ute etter kvalitets urverk.

Prøvde å friste henne med Zenith Watches Heritage Lady Star Open From SwissLuxury, men det var visst ikke noe spennende. Er dog en litt annen kasseform enn standarden.

Kim!

Patek er topp, men verditapet på en twentyfour ser ..... spennende ut.

Men hadde nok gått den veien selv tror jeg. Har hun lyst på pp er det jo bare å annerkjenne det :).

Haha.. ja den ser "spennende" ut... får vel noe rabatt hos AD'en, men nei det er vel bare å se det i øynene; Twenty-4 blir langt fra min beste investering ;)

Valget er tatt :)

Det ble forresten en Patek Philippe Twenty-4, som dokumentert i unboxing-tråden :)

Men takk for alle tipsene som kom inn!

Kim