Via en venn som har fått denne klokken gjennom et arveoppgjør, hjelper jeg til med å selge klokken.
Klokken er en vintage Rolex date med referanse 1503.
Klokken har nylig vært hos Rolex Boutique i Nedre Slottsgate Oslo for verdivurdering.
Det medfølger derfor dokument som beskriver klokkens tilstand, samt bekrefter at den ble solgt av Urmaker Bjerke i 1982. Ellers følger det ikke noe orginale dokumenter eller boks. Watch only - som man sier.
Verdivurderingen gir klokken en karakter 3 på kasse, og karakter 5 på urverk.
(Karakter 1-6 hvorav 6 er dårligste).
På klokken sitter det en uoriginal 18k gull lenke som også beskrives i verdivurderingen, da kun tatt gullets vekt i betraktning på vurderings datoen.
Klokken som den er i dag er verdivurdert til 65000kr.
Det fremkommer i vurderingen av klokken trenger service, samt at opptrekk ikke virker. (Den kan dog beveges i gang med rotoren).
Klokken er som sagt av et arveoppgjør, og har ligget urørt i en årrekke, opp mot 30 år.
Klokken er i 14k gull.
Lenken ble på vurderings datoen (18.05.26) vurdert på gullets verdi i 18k, da satt til 41658kr.
Samlet verdivurdering fra Urmaker Bjerke: 106 658kr
Klokken selges - og ønsket pris basert på dette settes til 100.000kr
Klokken oppbevares av meg, og all kommunikasjon og handel foregår via meg, med kontrakt før overlevering, samt synlig oppgjør på konto før overlevering.
Redigert: