Rolex Submariner vs. Breitling Chronomat

Medlem
19. juli 2008
Innlegg
2
Hvis jeg skal ha én klokke, hvilke av disse bør jeg velge??
Noen innspill?
Jeg tror kanskje at Rolexen er mer solid, men Breitling er jo noe eget...
 
Velkommen til forumet.

Uten tvil ville jeg valgt Rolex Submariner. En tidløs klassiker og meget godt håndverk. In-house urverk er et stort pluss i min bok. Syns også Sub'en er mer estetisk tiltalende enn Chronomat'en.
 
Submariner holder seg jo mye bedre i pris og, på Breitlingen dumper jo prisen med 10% med en gang du går ut av butikken..
Som en klokke til hverdagsbruk ville jeg gått for en sub i stål og sort skive.. eller grønn (LV) modellen. Synes selv at Sub i gull/stål er en meget pen dress klokke, men til hverdagsbruk kan det se litt "too much" ut. Lykke til :)
 
Takk for fine svar.
Men når det gjelder bruktverdien er dette noe jeg tenker lite på.
Jeg har ikke tenkt til å selge denne med det første.
Dessuten føler jeg kanskje at Rolex er litt "mainstream", og at en Breitling vil skille seg litt mer ut. Ikke bare på grunn av utseende, men også fordi det kanskje oppfattes som mer eksklusivt. Dessuten synes jeg kanskje at Submariner'en har et litt kjedelig utseende sammenlignet med Chronomat'en. Som dere sikkert skjønner heller jeg litt mot Chronomat'en, men jeg er åpen for flere innspill...
 
For meg var dette et enkelt spørsmål, > Rolex !

Mainstream ? Kommer litt an på i hvilke miljøer du kikker..........Noen Breitling modeller blir dessverre ofte kalt for "dørvakt-klokker". Jeg har selv hatt flere Breitling modeller gjennom tidene og kan gjerne "gå god" for dem, men av de to nevnte modeller er rådet mitt likevel Rolex'en.

Lykke til med ditt valg ! :)