Rolex Submariner referanse 6536 på Antiques Roadshow

SpaceCowboy

Støttemedlem
Medlem
25. sep. 2010
Innlegg
2.819
Sted
Oslo
Bootlegga fra Antiques Roadshow i går. Bra gjennomgang, men litt "off" på verdivurderingen vil jeg tro:

 
Bootlegga fra Antiques Roadshow i går. Bra gjennomgang, men litt "off" på verdivurderingen vil jeg tro:


Den er vel verdt 20-30 % mer på vårt marked skulle jeg tro. Har en mistanke om at hvis vår venn på tv hadde forsøkt å selge den i hjemlandet sitt dog, så ville han ha fått noe ala det som ble estimert. Jeg tror at Storbrittania har et enormt overskudd av vintage ur - deriblant rolex. Gutta i burlington arcade hadde uten skam satt den til 22 - 25 k i vinduet sitt :)
 
Husker jeg snakket med det jeg tror var innehaver (følelsen av jeg har skrevet akkurat dette før, men skitt la gå) og han lignet forøvrig veldig på storeslem - han med colabunnsbriller og "bli spist av grise-prat" karen... Ramset opp pris på ur jeg var interessert i som en maskin, uten å komme inn på stand, eller spesifikk type ect. Greit nok når jeg spurte om double red, det var 25k husker jeg. Så spurte jeg etter Comex, men spurte ikke etter om det var den mest ettertraktede av dem - 5514 - hvis jeg husker rett - eller sub med comex (det er vel en kontorvariant som er den minst ettertraktede), eller en sea-dweller. Personlig liker jeg sea-dweller best, men (u)fornuften i meg sier at jeg heller ville hatt en slik 5514 :)
Prisen han sa da var uansett med monoton stemme: 35K. Jeg hadde en vakker 5513 på armen, virkelig fin, ala @runes sin. Spurte hva innbyttepris var... Han sa da bare 5K. Skulle spurt om jeg kunne bare få 5K der og da og gått videre.

Det hører med til historien at jeg endte opp i en liten krangel med en tiårig (ok, tyve da) butikkansatt i en annen vintagesjappe. Snakk om en McQueen som jeg hevdet hadde påsatt en ny(ere) lenke enn den som hørte til modellen. Var ikke snakk om, ALT var originalt på den klokken... Prøvde da å stille klokken ved å trekke ut opptrekksaksel (duh) bare for å ende opp med hele akslingen i den ene hånda og ur i andre. Tuslet deretter ut forbi den svære sikkerhetsvakten i døren og gikk til hotellet... Der fortalte jeg en annen urinteressert i reisefølget om hendelsen (Jan Kjærstad, han sportet vel den gangen en MARK XVI mener jeg å huske) og vi lo godt...
 
Redigert av en moderator: