Solgt Rolex Submariner 5513 fra 1969 original og servet 146’ / bud?

Medlem
26. april 2011
Innlegg
5.080
  • Du: "hei, fin klokke, prisforventinng korrelerer ikke 100 % med saldo på klokkekontoen min, så prøver på et høflig bud: 134´"
  • Jeg: "hei på deg, og takk for bud, kan møtes et sted imellom, klokken er din for 139´"
  • Du: "Ok, da tar jeg den (men vil ha med en av reimene), sees i morgen, skriver du kontrakt?"
  • Jeg: "Ok og jeps, grattis med flott klokke til en knallpris"
Ikke cash eller krypto, NOK til konto. Eneste aktuelle bytter/delbetalinger er Omega SMP 300 grønn, Sinn U50SD eller Tudor FXD.

Klokken er i veldig god stand, men hairlines/bruksmerker er å finne da den ikke er ny.
- 40mm
- Oystersteel
- Kaliber 1530
- Plexiglass
- Tritium visere og timemarkører
- Chronometer (superlative sådan)
- Vanntett 20m

Kontrakt via forbrukerrådet skrives om ønskelig og penger på konto før overtakelse, gjerne DnB straksbetaling. Kan hentes i Oslo området eller sendes på kjøpers regning og risiko. Mange gode referanser, for det meste på Tidssonen og Finn.

Litt nerdeinfo: serie 1.9XX.XXX - altså 1969. Kjøpt i 1970 i Vancouver av trøndersk geolog som feiret sin mastergrad. Klokka er brukt aktivt frem til midten av 80-tallet, da ble den lagt i en skuff inntil sønnen solgte til meg. Ikke servet før jeg kjøpte den. Jeg har satt i nytt D19 superdome fra Truedome.com (spart på det gamle). Ellers er alle deler orignale, inkludert lenke og krone. Nydelig skive og visere. Kun trykktestet til 20 meter da kroner inne er skiftet, så brukes forsiktig. Simen S som gjorde service for ca 1, 5 år siden.

Langt mellom like flotte eksemplarer
IMG_6748.jpeg
IMG_6678.png
IMG_6677.png
IMG_6676.png
IMG_6675.jpeg
IMG_6673.jpeg
IMG_6672.jpeg
IMG_6670.jpeg
IMG_6671.jpeg
IMG_6669.jpeg
 
Redigert: