Rolex og de sagnomsuste ventelister på Bjerke

Medlem
31. juli 2025
Sted
Oslo
Hei, jeg er ny i forumet og søker hjelp, ber om unnskyldning på forhånd hvis det er en tråd jeg har ikke sett om dette spm. Min store klokkedrøm er ikke mer enn en Rolex OP 36, men denne verden er ikke ikke lett å navigere i. Jeg har ingen kjøp på Bjerke eller annen AD. Jeg har lyst på og på sikt råd til en Tudor BB54, men mer enn det og en OP får jeg ikke råd til. Jeg forstår ikke listene, kan jeg spørre direkte før eller etter salg? Er jeg garantert en plass på venteliste så lenge jeg er høflig, snill og interessert? Setter utrolig stor pris på tilbakemeldinger av folk med erfaring. Håper en dag kjøpe en grønn boks over disk.

En OP 36 er vel ikke blant de mest ettertraktede modellene så det er kanskje mulig? Dersom det ikke er mulig å kjøpe fra AD så er prisene på en brukt nyere OP 36 nesten på linje med nyprisen fra AD, iallfall er det slik i UK så dersom noen vil kjøpe en slik er det lett å få tak i brukt, uten å måtte betale blodpris. Når det gjelder ventelistene er det ingen garanti for å få plass på en venteliste, AD vil jo helst at kundene kjøper andre klokker/varer som ikke er på venteliste før man får lov til å kjøpe en av de mer ettertraktede klokkene. Men har hørt om kunder uten kjøpshistorikk som likevel har fått kjøpe en mer etterspurt modell. Og nå har prisene gått ned så de fleste flipperne har vel redusert sin aktivitet.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: tyholmenglasshus
Bjerkes veier er nok ganske uransakelige. Jeg fikk ja på en AirKing eller OP uten kjøpshistorikk. Jeg valgte AirKing. Det var under den værste hypen også.

OP 36 er nok mulig å få ja på, vil jeg tro.. Uten at jeg er noe orakel. Det er jo bare å sende inn ett skjema så får du ett høflig svar.

• Liker
Reaksjoner: tyholmenglasshus
Etter nylig avslag på venteliste er jeg troende til at trynefaktor og bekjentskaper har en gitt verdi, selv om det selvsagt kun er spekulasjoner :censored:

• Liker
Reaksjoner: MikroKrone
Var av oppfatning at AD allokering av nye klokker ble bestemt ut fra størrelsen på venteliste.

Askeland i stv sier de ikke har ventelister men førstemann til mølla.

Ikke lett å vite hvordan ting henger sammen men at det er mye bullshit både fra rykteflommen og enkelte AD er det ingen tvil om🥳

Var av oppfatning at AD allokering av nye klokker ble bestemt ut fra størrelsen på venteliste.

Askeland i stv sier de ikke har ventelister men førstemann til mølla.

Ikke lett å vite hvordan ting henger sammen men at det er mye bullshit både fra rykteflommen og enkelte AD er det ingen tvil om🥳
Dersom det stemmer at Askeland har «førstemann til mølla» vil ikke det føre til at flippere vil benytte seg av dette og renne inn dørene der hver eneste dag inntil de ved hjelp av flaks får tak i en ettertraktet Rolex som de så kan selge videre med fortjeneste? At at såkalte gode kunder som jevnlig kjøper andre mindre ettertraktede klokker generelt går hjem tomhendte? Hvem vet, det blir sagt mye rart.

Jeg har inntrykk iallfall fra her i UK at dersom man får beskjed fra AD om at det ikke er ventelister så er det fordi disse er 10-20 år lange og det ikke er behov får å legge inn flere navn enn de allerede har.

Har en tråd litt nedenfor denne om nettopp OP36 - kjøp i Norge vs utlandet. Å kjøpe denne klokken i Norge (ny, over disk/venteliste) har vist seg umulig, så jeg er nå på OP36-venteliste hos AD i utlandet. 😊

Etter nylig avslag på venteliste er jeg troende til at trynefaktor og bekjentskaper har en gitt verdi, selv om det selvsagt kun er spekulasjoner :censored:
Når man får Pepsi etter et år og det er klokke nr 8 på 7 år, så er det nok noen som har klippekort ja..

Vedlegg

• IMG_5872.png
    IMG_5872.png
    455,9 KB · Visninger: 0
  • IMG_5871.png
    IMG_5871.png
    211 KB · Visninger: 0