Rolex made in China?

Jeg vet ingenting om Kina, Hammerfjord.

Hvis det stemmer at 90% av verdens klokke merker får sine deler lagd i Kina, til samme kvaliteter, som f.eks. omtalte Rolex, i Sveits, er rimelig interessant.
I og med mange mener at ''Kina-kvalitet'' = slurv!

I vedlagte video, påstås det nå at der hvor Rolex får sine deler produsert, vil nå begynne å selge klokkene, som Rolex, direkte fra dem, til svært lavere pris!
Hør selv!
IMG_7025.jpeg

Jeg vet ingenting om Kina, Hammerfjord.

Hvis det stemmer at 90% av verdens klokke merker får sine deler lagd i Kina, til samme kvaliteter, som f.eks. omtalte Rolex, i Sveits, er rimelig interessant.
I og med mange mener at ''Kina-kvalitet'' = slurv!

I vedlagte video, påstås det nå at der hvor Rolex får sine deler produsert, vil nå begynne å selge klokkene, som Rolex, direkte fra dem, til svært lavere pris!
Hør selv!

Du må ikke tro på alt du hører på internettet. Vær kildekritisk!

Dette er jo bare noe propaganda, klikkmaskin, spam, AI-tøys.

-The-Universal-Discovery-YouTube-06-12-2025_06_20_PM.png

Ja, det fins mye klikbait på nettet.
Det er lite grunn for Rolex å få delene sine laget i Kina. De tjener nok med å få disse laget i Sveits med marginene de praktiserer.
Og det er slett ingen nytt at kinesiske fabrikanter kan replikere alt mulig på en veldig troverdig måte.
Jeg husker godt mange år siden: det var en del diskusjoner på WUS angående Kobold kassene, og en del var ut å påstå at disse var for vanskelig å replikere.
K. Kenzo (Kazimon) tok opp utfordringen og laget en liten serie med "Kobold" kasser.
Jeg kjøpte 2stk fra han og de var top-notch.
Så det er sagt: for de sterke folkene i faget, blir det barnemat å replikere Rolex kassene, lenkene og my mer.
Det er grunnen til at en del eksperter blir lurt av falske Rolex "franken" klokker.

Den perfekte propaganda løgnen, innholder 70% sannheten.
Disse 70% er bestandig presenterte først, for å bygge troverdighet, og deretter kommer løgnen som skal konkludere tankegangen.

• Liker
Reaksjoner: holmby