Rolex GMT Master 1675/16750 "Pepsi"

Medlem
20. des. 2011
Innlegg
120
Rolexfeberen har slått ut undertegnede. Jeg er rimelig sikker på at jeg må ha meg en GMT med "Pepsi" bezel og oyster lenke.

Malte markører hadde vært det beste, noe som skulle tilsi en klokke produsert før 1986 om jeg ikke tar helt feil? Det er ikke et krav men tritium er et absolutt krav, da jeg har falt for den gule fargen som utvikles over tid. Patina er herlig.

Jeg lurer også på når overgangen mellom plexi og safirglass var?

Hadde denne feberen slått meg noen måneder tidligere kunne jeg gjort handel her inne på sonen, og om noen har noe å selge ta gjerne kontakt.
Jeg har kikket på diverse klokker i utlandet, men for en som er rimelig ny i denne verdenen er det mye å ta hensyn til i forhold til vintage og alt som er byttet ut gjennom årenes løp. Hvilken av GMT modellene som ville være den beste investeringen er jo også interessant om noen har noen synspunkter.

Slenger ut noen linker til klokker på Vintage Rolex Forum, og jeg vet at det er mange kunnskapsrike mennesker her inne som sikkert kan hjelpe meg til en riktig avgjørelse.

http://www.network54.com/Forum/207673/message/1331581848/Rolex+GMT+Ref-+1675+with+Mark+1+Dial

http://www.network54.com/Forum/207673/message/1331757964/Rolex+1675+3.1M+serial+-+$4250

http://www.network54.com/Forum/207673/message/1331597733/FS-+Rolex+1675+GMT+%96+Watch+and+Bracelet

Setter pris på alle innspill!

mvh
Daniel
 
Denne feberen er det desverre ingen medisin mot! Å kjøpe en Rolex gjør feberen enda sterkere!

Nytt kjøp lindrer en stund så en pepsi høres svært bra ut. Her finner du litt info:

http://gmtmasterhistory.com/index.html



Jeg er fullstendig klar over at du kan ha rett i det du sier ;) Jeg kjenner til gmtmasterhistory.com og det ligger absolutt en god del info der! Jeg har dog ikke klart å finne noen god "buyers guide" og det er jo mange begreper og utrykk å forholde seg til.. Hva har for eksempel en servicedial å si for pris/originalitet?

Folk som er mer drillet på dette enn undertegnede kan gjerne komme med synspunkter på hva de synes om de aktuelle urene jeg har linket til, evt andre gode tips til hva det lønner seg å gjøre.

Daniel
 
Eneste riktige du gjør nå er å bruke mye tid på salgsfora framover. Så får du fort en følelse av prisen selv. I prosessen vil du også finne ut hvor viktig eller uviktig det er for deg om uret har service dial, matchende patina, etc.
 
Om det är de här tre det står i mellan så hade jag personligen valt nr 1, men denna har inte oyster länk så basert på dina krav går denna bort. Med en rivetet länk får du den riktiga vintage looken (och masse slak på köpet).

Nr 2 ser ok ut, men har nyare länk med "feil" lås och jag känner inte till denna säljaren.

Nr 3 har som sagt service tavla utan tritium, så den bör du styra undan basert på din kravspecifikation ovan.
 
Takk for innspill gutter! Prøver å følge med på kjøp og salg forumene etter beste evne.

Veldig fint å få inspill på de tre klokkene Fredowich. Rivetet lenke er ikke dumt, jeg bare liker ikke jubilelenke på GMT.
Bezelen på den første ser ut som har levd et hardt liv og ut i fra bildene kan det nesten se ut som om den er blitt tuklet med? Skiven er derimot helt perfekt. Har forelsket meg i den gulfargen som tritium utvilker over tid. Takk for opplysninger om service-dial, jeg var ikke klar over at disse ikke hadde tritium.

Jeg må ikke handle noen av de som jeg har linket til, men prøver bare å orientere meg i markedet og håper på litt tips her inne i riktig retning!

mvh
Daniel
 
........jeg bare liker ikke jubilelenke på GMT.

27032011.jpg


What`s not to like;) Må si jeg liker Jubilee best på vintage GMT og Oyster på litt mere contemporary modeller.

IMG_4148.jpg


DSCN0437.jpg


Min 16700 kostet faktisk en tusenlapp mere med Jubilee enn Oyster når den var ny i 1997

Lykke til i jakten
 
Alle Rolex`sportsur ser best ut på oysterlenke - bortsett fra gamle GMT`er. Der må det være jubilee :)


P3141402.jpg
 
Flotte bilder! Den klokken din er bare nydelig Hopalong. Selg den gjerne til meg så skal jeg love deg at den kommer til å være på jubilee, iallefall innimellom ;)

Daniel