Rolex gmt 2

Medlem
27. mars 2016
Innlegg
11
Sted
Oslo
Hei!
Da min trofaste arbeids klokke, en glycine cobat sub har stoppet har jeg kun en klokke for tiden.
En rolex gmt 2. Tåler denne slag og støt som den blir utsatt for i løpet av en dag på jobb? Arbeider som tømrer og det går ganske hardt for seg til tider. Med mye slegge bruk osv.
Riper og hakk kan jeg tåle, men ønsker ikke å skade urverk.
 
Tja. GMT II har shock absorbers (KIF, ikke Paraflex - sistnevnte er visstnok noe bedre enn KIF iflg Rolex, men så er det jo in-house også, så det forklarer vel litt av påstanden), så det skal jo tåle juling, men jeg hadde nok likevel heller kjøpt meg en litt rimeligere arbeidsklokke til sleggebruk o.l.
 
Ingen automatic klokker er anbefalt til sleggebruk , meisel eller bergborremaskin . Det du trenger er en g-shock eller en seiko quartz ;)
 
Ingen automatic klokker er anbefalt til sleggebruk , meisel eller bergborremaskin . Det du trenger er en g-shock eller en seiko quartz ;)

Enig, men skal sies at jeg bruke en seiko auto (skx007) i nesten 3 år som bilmekaniker når jeg drev med det. Mye hammer og slag, pluss mye muttertrekker som slår MYE. Den går enda, faktisk ganske nøyaktig også.
 
Takk for svar!
Skx brukte jeg som arbeids klokke i flere år, ble bare veldig lei den. Så kjøpte en combat sub som jeg tenkte kunne være grei til hard bruk, men den stoppet etter bare et år. Må få den fikset, men har klart å rote bort garanti kortet.
Får nok se meg om etter ny klokke, og la rolexen bli brukt på fritiden