Rolex explorer 214270 vs Omega Seamaster 300 2018 (plain dial, 41 mm)

Rolex explorer 214270 vs Omega Seamaster 300 2018 (plain dial, 41 mm)

• 214270

Stemmer: 47 81,0%
  • OSP 2018 plain dial, 41 mm (svart)

Stemmer: 11 19,0%

• Antall stemmer
    58
Har Explorer 214270 fra 2016 og bruker den til ALT. Og da mener jeg alt. Alt fra kontorjobb til tømmerhogging.
Har også 10 andre klokker i boksen, men det er Exploreren jeg tar på meg hver dag. Lenka er fantastisk god å bruke da den går fra 20 mm til 16 mm. Den er også akkurat passe undercover til Rolex å være, drita kjedelig design. Men det er også det som gjør den vakker og simpel. Den viser tiden og det er det jeg trenger en klokke til.

Nå er hverken du eller trådstarter 007. Og det passer ikke til et pyntet antrekk uansett, uavhengig av hva en oppdiktet karakter har gjort.

Du må huske at i den legendariske "Rolex til smoking"-scenen så ankom agenten festen dykkende. Så da var det en nødvendighet med dykkerur.
Slutt å si at ting er greit bare fordi andre gjør det
Pulsklokke er ikke greit til dress. En omega seamaster er ikke greit til til dress. Og egentlig ikke en Explorer 1 heller, men den er hvertfall i nærheten.
Men jeg synder mot dette selv, så er ikke noe bedre

Enig. Plastklokke og dress er ikke greit. Jeg er personlig ganske striks med kodene, men for andre som bare skal ha èn klokke, og bruker dress 3-5 ganger per år må en seamaster kunne passere synes jeg.

Når det gjelder den Bond-scenen så synes jeg den er et godt og tidlig eksempel på litt Sprezzatura. Samtidig har det alltid gått en fin linje mellom Sprezzatura, og se ut som en komplett dust ;)

Jeg har hatt ekstremt mye klokker. Men det er få klokker som er bedre allrounder enn 214270. Passer til alt. Og tenk deg så sexy den er når den har fått bruksmerker etter mange år på armen. Det kler den langt bedre enn Seamasteren etter min mening.

Et alternativ er den ekte Omega SMP 007.
Vis vedlegg 130842

8

Eller en "ekte" 300?

Skjermbilde 2017-10-31 kl. 22.14.16.png

:)

4DC0A133-1469-4176-9CC7-7319F31A7D90.jpeg
Slutt å si at ting er greit bare fordi andre gjør det
Pulsklokke er ikke greit til dress. En omega seamaster er ikke greit til til dress. Og egentlig ikke en Explorer 1 heller, men den er hvertfall i nærheten.
Men jeg synder mot dette selv, så er ikke noe bedre

Når krompen kan finne på å bruke plastklokker til dress i offisielle anledninger, skal nok Seamaster funke greit også. Ikke det at jeg tar stiltips fra kongefamilien nødvendigvis :eek:
Kronprisen følger moten så klart...PLAST er jo hyper moderne og alle snakker om det. "kjøp deg ny bil, den er laget av PLAST" du kommer ikke utenom Ønsker meg en plast smoking. Til og med damer får man i plast, så hvorfor ikke KLOKKER.

Kronprisen følger moten så klart...PLAST er jo hyper moderne og alle snakker om det. "kjøp deg ny bil, den er laget av PLAST" du kommer ikke utenom Ønsker meg en plast smoking. Til og med damer får man i plast, så hvorfor ikke KLOKKER.

Eller; Du vet vel hvorfor menn liker damer i lakk & lær?
Jo, de lukter som en ny bil...

8- )