Meget pen Rolex Datejust 36 med "computer dial" selges. 3035-urverk i meget god stand, og datohjul med "open 6/9"
Merke, modell og år:
Rolex Datejust 36, fra år 1984.
Spesifikasjoner:
Modellnummer: 16013
Serienr: 8157xxx
Verk: 3035
Gangreserve: 42-48 timer
Kassediameter: 36 mm uten krone
Avstand mellom lugs: 20 mm
Tilstand:
Klokken er meget pen! I følge forrige eier, ble klokken servet hos urmaker Helge Talberg på Mysen i 2024, men han kunne ikke finne noe dokumentasjon på det. Jeg hadde imidlertid klokken inne hos Ur-tjenesten (Simen Solvold) nå i september og fikk polert glass og skiftet pakninger og sett over urverket, og fikk beskjed om at det ikke var noe servicebehov. Klokken går også svært bra! Dette er utgaven med 3035-urverket med hacking og quick-set av dato (i motsetning til 1570-urverket på generasjonen før). Et svært solid og bra urverk! Merk også at datoskiven har "open 6/9". Fineste font som finnes på Rolex datoskiver IMHO. Skiven er er en såkalt "computer dial", som er produsert i relativt små mengder for Datejust og Day-Date, og som sånn sett er mer sjeldne enn "valige" Datejust skiver.
Kassen har bruksmerker som forventet på en klokke av denne årgangen, men jeg vil si den er ganske pen likevel. Se bilder!
Dokumentasjon og historikk:
Kommer uten noe boks eller sertifikat. Kun klokke på skinnrem (velg mellom de tre som den er avbildet med), og standard grønn Rolex service-pouch. Jeg kjøpte klokken av pensjonist som hadde eid klokken i over 25 år.
Sted:
Ås/Oslo. F2F eller sending i posten med EON på kjøpers regning og risiko.
Pris eller bytteverdi:
Jeg ønsker 45K for klokken.
Standard TS-oppgjør: Betaling på konto før sending.
Jeg har mange Good Guy-referanser fra tidligere handler, og tenker å fortsette slik.
Vedlegg
-
42.JPG162,3 KB · Visninger: 0 -
50.JPG171,1 KB · Visninger: 0 -
IMG_5389.JPG318 KB · Visninger: 0 -
IMG_5459.JPG220,1 KB · Visninger: 0 -
32.JPG403,5 KB · Visninger: 0 -
36.JPG241 KB · Visninger: 0 -
IMG_5550.JPG308,9 KB · Visninger: 0 -
IMG_5553.JPG262 KB · Visninger: 0 -
IMG_5600.jpg338,5 KB · Visninger: 0
Redigert: