Rio de Janeiro/Brasil

Medlem
13. mars 2008
Innlegg
148
Skal en tur til Rio og Brasil i begynnelsen av november, og et av tipsene man får når man skal dit er å ikke bære dyre og fine klokker. Dvs at jeg må finne meg en billig og grei beater til turen som enten ikke ser alt for dyr ut eller ikke er alt for dyr.

Spørsmålet da er; finnes det noe alternativ til Swatch da?
 
Javisst, kjøp deg en Seiko SKX007 - den perfekte feriebeateren. Sett den på Nato eller en Super Oyster II, og kjør på.

P6260036.jpg


P1060541.jpg
 
Poenget er at gangsterene ikke ser forskjell på Seiko 5 og Fifty Fanthoms. Så spørsmålet er vel om du ønsker å signalisere at du vil bli ranet eller ikke. Tapet av en Seiko i kroner og øre er sikkert ikke så stort, men muligens vil ikke opplevelsen av å bli overfallt like billig?
Jeg gikk rundt i en Swatch plastklokke, og hadde nok fisket frem retro-Casioen skulle jeg dit igjen.

4148p75vjNL._SL500_AA280_.jpg


Forøvrig en fantastisk by!
 
Da jeg var der fikk jeg beskjed om å gå med klokken i lommen, men samtidig er alt avhengig av hvor du ferdes i byen. Ligger du på Ipanema eller Copa Cabana er det ingen som kommer å stjeler klokken din, men ferdes du rundt om kring i bakgatene når det er mørkt er det en annen story.
Jeg gikk med en seiko Monster på gummi på armen om dagen, og i lommen om kvelden. Samme gjelder hvis du reiser med kvinnfolk. Drop alt som heter smykker på kvelden, ingen ting som roper "ran meg" mer enn perleøredobber eller gullrolexen din Anders :)
 
Takk for nyttige tips

Blir nok en knall rød Swatch som jeg låner av sønnen min. Gleder meg stort til turen, selv om dette blir en tur der klokkespotting vil bli tilnærmet lik null - til min kones store fornøyelse.