Rimelig kronograf?

Ja, Certina har en god del fint. Har blant annet kikket på DS-1. Med kronograf og mekanikk koster den 11-12000. De fleste quartz-modellene har dessverre for mye farger etter min smak. Vil gjerne ha ei klokke med ren metall+sort look. Altså lenke og kasse i stål, med sort skive og bezel. Visere og andre detaljer bør være hvite eller blanke uten andre farger. Kan ikke huske å ha sett noe sånt blant Certinas batteridrevne.

Sant det, de fleste Certina har rød sekundviser når urskiven er svart. Denne her har litt mindre rødt i seg, men den har også dykkerbezel, noe du kanskje ikke ville ha?

541.7184.42.67_2.jpg

Stemmer at jeg synes Tachymetre-bezelen er finere. Tag Heuer Carrera er det beste eksemplet jeg har sett.

tag-heuer-carrera.jpg

Steinhart har jo en flott pilot chrono som er meget gunstig takket være svak Euro. Tjente faktisk på min da jeg solgte den...

-V

litt utenom det vanlige...

litt utenom det vanlige...en russisk Aviator Sikorsky (jubileumsmodell oppkalt etter helikopterets grunnlegger, Igor Sikorsky) til rundt 3,5 k, kjøpt i Latvia men finnes nok på både bukta og andre nettsteder. manuelt opptrekk og ca 44mm omkrets, dvs. et ur som blir lagt merke til...og nei! jeg synes ikke det ser ut som en dårlig Breitling kopi.

Jz8Iv.jpg

:p