Richard Mille med quartz-ur!

Medlem
14. feb. 2008
Innlegg
1.553
Sted
Oslo
Dere har kanskje fått med dere dette, men high-end produsent Richard Mille har laget et quartz-ur.


Richard-Mille-RM27-02-quartz-tpt-watch-1.jpg


Nå er det riktig nok ikke urverket som er quartz, men urkassen. :)

http://www.ablogtowatch.com/richard-mille-rafael-nadal-rm27-02-watch-quartz-tpt/

Interessant konklusjon på artikkelen Richard Mille's markedssegment:

(Sakset fra artikkelen): "Richard Mille's strategy as a brand isn't mainstream adoption, but it doesn't mind mainstream appeal. Though when you get a lot of people to think your product is cool and then vastly price it out of most people's hands, you are asking for a little bit of hostility. Richard Mille, however, has a different plan - which is to offer highly exclusive items for a demographic that doesn't want to take their luxury stuff too seriously and wants to have fun with it. Yes, in a sense, it is about being able to celebrate excess, something which is fun when you can afford it, and upsetting when you can't."
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
På rendringen ser den bra ut, men den på faktiske klokken synes jeg kassen ser billig, kjip og 3d-printet ut. Urverket derimot...

Edit: Nå med bilde.
Richard-Mille-RM27-02-quartz-tpt-watch-8.jpg

Dette ser ikke bra ut.
 
Redigert av en moderator:
Litt stilig dette. Jeg fikk hakeslepp av overskriften! Enig i at ikke alt var helt i min stil, men artig når store seriøse produsenter finner på litt sprell!

8
 
Wow :cool: Tror dette blir sommerklokken 20aldri. Uansett synes jeg denne var riktig fresh. Veldig kult at noen i det absolutt høyeste sjiktet tør å utfordre normene innen materialer.
 
  • Liker
Reaksjoner: fettstykket
På rendringen ser den bra ut, men den på faktiske klokken synes jeg kassen ser billig, kjip og 3d-printet ut. Urverket derimot...

Edit: Nå med bilde.
Richard-Mille-RM27-02-quartz-tpt-watch-8.jpg

Dette ser ikke bra ut.
Fullstendig enig!
Det ser ut som et som en leke som følger med i Donald-bladeto_O
 
  • Liker
Reaksjoner: Dingle
for 50tusen kunne jeg testet en, såpass er den verdt.. Litt tøff må jeg innrømme. Men det er vel ikke nok for en 3 årig service en gang:)
 
Richard Mille er ikke for alle. Å godt er det. Tenke seg til at RM hadde blitt den nye Pateken på TS.
 
Jeg digger RM og synes det er et friskt pust i en til tider, ganske traust bransje. Dette derimot blir keiserens nye klær for min del. Innovasjon er kult, men om dette er resultatet er det kanskje på tide og flytte noen ansatte fra R&D til QC.

Hvis det hadde vært meningen at kassen skulle se ut som på bildet jeg postet så synes jeg det er rart at rendringen er så langt unna resultatet.

Edit: Jeg håper jeg tar feil og at bildet jeg postet er av en tidlig prototype.
 
Tenker at dette er en klokke som ser bedre ut i virkeligheten enn på bilder. Og på de fleste bildene synes jeg den ser veldig bra ut.

RM-27-02-handled-back.jpg


Og på hånden. Rett og slett fantastisk.

Richard-Mille_RM27-02_d.jpg


Man må heller ikke glemme at dette ikke er en billig gimmick. Det er kanskje en dyr gimmick, men legeringen er tross alt forsket frem for å være så lett som mulig uten å gå på bekostning av hardheten.

Link til en annen interessant artikkel om uret: http://quillandpad.com/2015/05/25/r...l-nadal-the-quintessential-sports-tourbillon/

Kommer aldri til å eie en, men jeg må si jeg har veldig sans for denne typen tilnærming til sponsing og markedsføring.
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Ser veldig mye bedre ut på de siste bildene, velger derfor å tro at bildet jeg postet var av en dårlig prototype.
 
De har funnet en OK håndmodell på bildet postet i midten her..

Edit: Merkelig kommentar - hilsen heterofil