Restauranter Frankfurt

Medlem
5. juli 2014
Innlegg
165
Sted
Kristiansand
Noen som har tips til hvor man kan finne seg noe god mat i Frankfurt? Skal traske rundt på messe hele dagen så noe med en litt avslappet stemning et å foretrekke.
 
Vært i Frankfurt på messe 10-15 ganger, men ender alltid opp i «Gamlebyen», Alt Sachsenhausen på Zum Grauen Bock. Varierer veldig med livet i gamledelen og er rimelig harry, men der jeg treffer norske bransjefolk under messen og en del av leverandørene. Du går nok ikke der om du ønsker restauranter @Edzilla-style, for å si det sånn :)

Spist flere andre steder også, men eneste jeg husker som imponerte meg var La Scuderia, med fin atmosfære og nydelig italiensk mat - men det er noen år siden.
Schweinhaxe mit Sauerkraut på Grauen Bock glemmer man aldri - om man er litt harry og det er nok folk i gamlebyen ;)
 
Grauen Bock er kanskje har kanskje ikke så avslappet stemning. Skal du bo langt fra messen? Selv pleier jeg å bo på Mercure Hotel rett ved messen, da er den italienske restauranten "Ristorante Arte" bare noen steinkast unna. Der er det rolig og avslappet stemning og god mat. I andre retningen fra hotellet har du Bockenheimer Stubb, tysk mat til grei pris.
 
Takk for tips! Jeg skal bo på Steigenberger Frankfurter Hof, så litt langt fra messen er det jo. Regner med Italiensk frister mer enn Tysk :)
 
What he said. Litt utenfor allfarvei og litt for langt fra Steigenberger, men en av de bedre adressene for anstendig biff i Tyskland.