Meget spesielt objekt: en Omega caliber 19 i en armbåndsurkasse. Caliber 19 er grunnsteinen til Omega og var selvsagt opprinnelig et lommeurverk men var også verket som ble brukt i armbåndsurene til Omega.Serienummer daterer verket til 1915, tallskiven er original og har en herlig patina og en stil som finnes oftere i armbåndsurene enn i lommeurene til Omega. Kassen måler 37mm i diameter og 20mm mellom ( fixed) lugs. Kronen er selvsagt ikke signert ( det var de ikke i den perioden). Baklokket er en erstatning og følgelig ikke signert, den har litt slark. Verket trenger en service ( seig olje, går 15 min for fort i timen).
Som det fremgår av bildene passer verket perfekt i kassen, i mangel på originalt baklokk og historikk er det ikke godt å si om verket hørte opprinnelig i den kassen eller om det er en eldre "recase" men salgsprisen min er uansett bare en brøkdel av verdien på verket og skiven.
Etter en veldig skuffende handel på en norsk Facebook klokkeside ( kanskje ikke overraskende) velger jeg å selge for en lavere pris enn jeg kjøpte.
Jeg stilte 2 spørsmål til selgeren:
om det var et baklokk siden det ikke var synlig på bildene her valgte selgeren å tie om at det hadde noe slark
og om uret gikk noenlunde presist her valgte selgeren å svare at han ikke hadde målt avvik over tid...
selges for kr 600, + frakt
Som det fremgår av bildene passer verket perfekt i kassen, i mangel på originalt baklokk og historikk er det ikke godt å si om verket hørte opprinnelig i den kassen eller om det er en eldre "recase" men salgsprisen min er uansett bare en brøkdel av verdien på verket og skiven.
Etter en veldig skuffende handel på en norsk Facebook klokkeside ( kanskje ikke overraskende) velger jeg å selge for en lavere pris enn jeg kjøpte.
Jeg stilte 2 spørsmål til selgeren:
om det var et baklokk siden det ikke var synlig på bildene her valgte selgeren å tie om at det hadde noe slark
og om uret gikk noenlunde presist her valgte selgeren å svare at han ikke hadde målt avvik over tid...
selges for kr 600, + frakt