Remmer til PAM 372

Jeg hadde en favoritt fra Heroic18 til min 312 når jeg hadde den. Bestilte en lik en i 26mm i går, så da har jeg et starter kit. Men fy flate for en deilig klokke altså. Hadde aldri trodd at 47mm kunne være så behagelig på armen.

Løsning

Fant ut en enkel metode for å få tilbake utseende på Assolutamente remmen min. Rennende varmt vann og en god skrubb med en neglbørste.
La tørke i romtemperatur noen dager, så er den blitt god som ny!

Til en 372 mener jeg at en Assolutamente ikke skal børstes og dilles med. Min har ikke bare blitt glatt, den har også mørknet vesentlig la jeg merke til når jeg kikket på bildene jeg tok av den da den var ny. Skal ta et bilde i dagslys og vise forskjellen slik den er blitt etter et halvt års tid i sirkulasjon.

Brio sier, og har sagt så lenge jeg har kjent ham, at 372 kler en mørk rem. Assolutamente blir altså mørkere ved bruk. Følger vi Brios råd om oljebehandling vil den raskt bli mørk. Oljebehandling av denne remmen er helt unødvendig - den er fløyelsmyk fra første stund.

Her er det noen bilder av 372 sammen med "originalen" 6152. Og litt info om Assolutamente, kjendiser med Panerai etc.

Men er oljebehandling bare for å få remmen myk? Jeg tenkte kanskje det var litt for å hindre sprekkdannelse i maling langs kanter etc. Rett og slett for å få remmen til å vare lengst mulig. Tok i bruk en ny rem fra Greg Stevens i går. Den er myk, behagelig og veldig fin i fargen. Så er litt usikker på om jeg bare skal beholde den slik eller behandle den på noen måte (enten ligge i olje som Brio sier eller krem med bivoks). Har ikke helt klart for meg hva som er "fordelene" med behandlingen utenom at den blir mer vannbestandig feks.

Til en 372 mener jeg at en Assolutamente ikke skal børstes og dilles med.
.

Nå har jo ikke jeg en 372 kun en 312, så jeg har kanskje ikke noen uttalerett her :eek:

Personlig syntes nå jeg at Assolutamente er finest som ny. Tror også den holder seg lengre med en god varmtvann-skrubb av og til. Da får du vekk svette og salter, som bryter ned skinnet over tid. Ser også på Panerai sin nettside, at varmt vann og langtidstørking, er deres generelle råd for stell av OEM skinnremmer.
Her er et bilde som viser før og etter "vasken", siden jeg glemte å skrubbe den ene keeperen, slik at den ser ut som før behandlingen:

null_zps5eb95d2c.jpg
[/IMG]