Reim til gullklokke?

Medlem
18. aug. 2011
Sted
Mellom skogen og jordet
Jeg har en LLD i gull, og tenker på å kjøpe en ny reim til den for å ikke slite ut originalreimen. Noen som har noen gode tips, ideer, meninger til reimer som vil passe? Kom gjerne med linker også. :)

B3DE4D15-6685-4CFB-B27B-E938DAD8B9E0_zpsw7wrvkks.jpg

Slit ut originalremmen og oppgrader til en slik ;)

Camille Fournet

Har allerede vært inne og sett litt. Utrolig mye flott, så mye flott at jeg til slutt ikke klarte å bestemme meg. :D Du bestilte vel en derfra? Har lyst på en i noe eksotisk skinn. Sender de slikt til Norge? Forsøkte en gang å bestille en til en Connie fra et annet selskap, men de ville ikke sende alligator utenfor USA.

Tenkt på å sette den på joggebukser?

Tror den kunne blitt virkelig fet på en sort NATO med gull hardware.

Har en sort NATO med gull, og den ser veldig bra ut, men jeg trenger også en mer formell til f.eks. dress.

Dette høres jo ut som en kanonutfordring for skinnmesterlauget @Olando og @FnuSnu99?

Ja, det er faktisk en god idé. Skal høre med dem.

Ellers så tar jeg gjerne imot tips/ideer med glede. Har jo først og fremst tenkt på sort alligator, men det kan jo godt være at det er mange andre komboer som vil funke bra også.

Redigert av en moderator:
Lite exotisk skinn hos meg dessverre, har prøv å finne ut hva som gjelder av importregler men ble ikke mye klokere. Har uansett alltid vært opptatt av dyrevern så har ikke prøvd for hardt. Mest exotiske læret jeg har for tiden er vel lakseskinn (som jeg nettopp har laget reim til LLD'en til Greg av) og vintage ammotaske:) edit: lager skinnreimer og er litt opptatt av dyrevern, merkelig kombo ser jeg;)

Lite exotisk skinn hos meg dessverre, har prøv å finne ut hva som gjelder av importregler men ble ikke mye klokere. Har uansett alltid vært opptatt av dyrevern så har ikke prøvd for hardt. Mest exotiske læret jeg har for tiden er vel lakseskinn (som jeg nettopp har laget reim til LLD'en til Greg av) og vintage ammotaske:) edit: lager skinnreimer og er litt opptatt av dyrevern, merkelig kombo ser jeg;)

Er på mange måter enig med deg @Olando - derfor er også de aller fleste av reimene mine av gammelt/vintage gjenbrukt skinn. Akkurat ift. eksotiske skinn vs. mer standard skinn som f.eks. ku/kalv/geit/osv., heller jeg vel mer mot at ift. dyrevelferd er eksotiske skinn å foretrekke. Med unntak av alligatorer som ofte (ikke alltid) er fra oppdrettsanlegg, så er jo de fleste eksotiske skinn, fra dyr som har levd vilt i det fri, og således har hatt et bedre liv enn en ku på bås/gris i binge osv. Blir det samme som med mat - til tross for at noen vil hevde at jakt er barbarisk/inhumant, så vil jeg påstå at fra et dyrevelferdsperspektiv er det veldig mye bedre enn oppdrettsdyr som gris, kylling, storfe osv.

Ble litt OT der, for å komme back on topic - beltet er på vei oppover. Gleder meg til du får laget de tre reimene. :)

@runes helt enig med deg! Skinn fra dyr som ikke blir oppavlet kun for skinnet men heller jaktet i det fri er for meg innenfor. (Sålenge det ikke gjelder utrydningstruede arter) skal starte på reimene dine så snart jeg får pakke fra deg, har dog ikke fått noe ennå. God helg!

Låner denne tråden til et par spørsmål til om reim.

1. Noen som vet hvor man kan få kjøpt en blå alligator reim. Lignende de to under i 19/16. Har vurdert å bestille fra Camille Fournet, men er vanskelig å få inntrykk av fargene der og er redd for å få for lys/skrikende blåfarge (Baby Blue vs Navy Blue vs Royal Blue).

2. Hvor har de godt utvalg av Eulit perlon reimer i forskjellige farger og størrelser? Vet TS Shop har noen varianter (har en fin grå en), men regner med at det finnes flere farger enn grå og sort der ute.

fb-journe-chronometre-bleu-a-jpg.38533

646910d1331267809-new-grand-seikos-baselworld-grand-seiko-10th-anniversary-limited-edition-sbgm031.jpg