Re-chrome urkasse - hvem gjør sånt?

Medlem
10. juli 2010
Innlegg
9
Har et par vintage Lemania chronografer som jeg har lyst til å få re-chromet. Noen som aner hvor man får gjort det? Gullsmed? Urmaker? Bor i Bergen.
 
- men få en urmaker til å ta klokken fra hverandre først, ellers forkrommer de fast hele urverket! ;)

Urverket kan jeg fint ta ut selv, man har da lært litt av denne hobbyen de siste årene. Leverer bare urkassen, pushere og krone. Får høre med en gullsmed.
 
Ingen seriøs urprodusente "chromer" noen kasser på klokker nå...
Dette tilhører fortiden og er ikke anbefalt siden svetten spiser den opp og allergi/forgiftning oppstår: Skinnen absorberer den chromium:(

Men den god del stabile overflate behandliger er mulig å få tak i: PVD, DLC, Cerakote...
MotorCity WtahcWork er spesialist og praktiserer rimelig priser på disse.
Men siden du har sikkert en messing kasse under din chrome belag, er det kanskje best å pusse den chrome ut og lever med en fin patinert messing kasse som har også sin sjarm.

http://www.motorcitywatchworks.com/index.html
 
Centrum fornikling.

De har hjulpet meg med glassblåsing av noen klokkekasser og jeg har sett det de har forkrommet (eller forniklet) og de gjør skikkelig jobb.

De holder til ca 2 meter i fra en av byens bedre fourniture forretninger. Så sett av litt god tid:)
 
Centrum fornikling.

De har hjulpet meg med glassblåsing av noen klokkekasser og jeg har sett det de har forkrommet (eller forniklet) og de gjør skikkelig jobb.

De holder til ca 2 meter i fra en av byens bedre fourniture forretninger. Så sett av litt god tid:)

Du snakker om Oslo nå eller? Jeg får gi urkassene et par runder i den ultrasoniske renseren først, så får vi se hvordan patinaen er når all møkka er fjernet.