Rød submariner, mark 1 vs mark 4

Er redsub med mark1 skive verdt 20 k mer

• Ja, så avgjort. For et teit spørsmål

Stemmer: 0 0,0%
  • Nei. Rødt er rødt, ferdig med det.

Stemmer: 0 0,0%

• Antall stemmer
    0
Hva er en red sub?

Er det Colamariner dere snakker om?

colamariner.jpg

:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Takker for mange gode svar... Trodde Cola var en gmt jeg...

Som du, moore er inne på, så har jeg hatt en dialog med mads om blant annet hans redsub, så har jeg avslørt det. Begynner å bli overbevist om at det kanskje er greit å senke skuldrene litt, og ikke kaste seg over første og beste mulighet. Dette med papirer på et så gammelt ur, er vel egentlig nettopp en slik "samler-greie" da papirene ikke sier noe annet enn at de har samme nr som kassen på uret. Siden de fleste ikke har tatt vare på papirer blir dette automatisk verdisatt mye mer, alt av garantier er jo uansett borte, og igjen, det er kun kassenr som stemmer overens, resten kan være hva som helst. Personlig liker jeg de litt "slitne" eller såkalt patinerte urene. Samtidig er jeg MEGET opptatt av at uret er korrekt, med det som måtte være riktig av god kasse, skive, visere og urverk, krone bezelinsert og så videre. Ser at meningsmålingen heller mot at rødt er rødt.

Men kjør på med argumenter for og i mot. Jeg har latt meg påvirke av dere her inne før for å si det sånn:)

For min del er Mark 1 verdt mye mye mer enn boks og papirer. Dette er for min egen del, ikke for gjensalgsverdien.

Redsub

Mange "Rufsete" ur i denne kategori, hvis du kan forsikre deg om at uret er originalt uten bytte av skive, bezelring eller visere synes jeg det viktigste er kvalitet på skive og at kassen ikke er polert ihjel. Et originalt, naturlig slitt ur er i mine øyne en vinner - boks og papirer er for meg kun en bonus. MK 1 eller 4, So what ??? Det er orginaliteten som genererer verdi over tid.
Mvh Tom

Det er viktig å huske på at så fort du snakker RedSub er du langt, langt inne i landet hvor rasjonelle tanker forbys ved lov. Det betyr også at hva som for noen er viktig, er uvesentlig for andre. Noen vil betale 2x for komplett pakke, noen vil ha 100% original klokke, noen vil ha klokken til Maddof - spekteret er uendelig og ingen av valgene er spesielt rasjonelle.

Det betyr egentlig du utelukkende må gå for hva du selv ønsker da det ultimat sett kun er du som vet hvilken kategori av sprø du tilhører.

Personlig er jeg i den leiren hvor en helt original er et krav, boks og papirer særs gunstig, frankenmonster helt uaktuelt.

Hvilken dial er jeg dog relativt sett ikke opptatt av.