Råd om konkret klokke: Oyster Perpetual 36 mm. Blå, fra 2021 (full set) 86.000 NOK - 126000

Medlem
17. april 2023
Innlegg
2
Sted
Oslo
Hei,

Håper på noen vurderinger av om dette er en noenlunde fornuftig pris / deal:

Care of Carl har en brukt klokke som nevnt i overskriften, her:

Rolex Pre-Owned Oyster Perpetual 36 126000 Steel Blue hos CareOfCarl.no

Det er et påslag på ca. 20.000 NOK på nypris (men umulig å få tak i, som kjent). Det er penger, det - men ikke sinnsykt?

På finn.no ser jeg at det ligger mye klokker rundt 130.000, men da mer spesielle fargene (grønn osv.).

Alle innspill mottas med takk!
 
Tror ikke du kan "tråkke feil" her, diskusjonen om påslag er jo uendelig men påslag på 20' er nok i lavere grense imho.
Er det den klokken du vil ha så bare kjøp. Mange spår i glasskulen sin at prisene på Rolex vil "rase", det tror jeg ikke noe på bortsett fra noen visse overprisede modeller, denne her er good to go.
 
  • Liker
Reaksjoner: MrRolexNoob og holmby
Man kjøper jo ikke en klokke for å tjene penger på det, en investering. (I alle fall gjør ikke ekte entusiaster det).
Generelt for alle typer handel så er en gjenstand verd det 'en kjøper' er villig til å betale for den.

Liker du denne klokken, og føler at det er en grei/akseptabel pris, så er den det.

Rent personlig så ville jeg valgt mye annet innenfor denne prisklassen, men dette er din klokke. Liker du denne klokken og prisen så gå for den. Det virker som du har tenkt på dette og at det derfor ikke er en impulshandling. Uansett så er dette et klassisk design som du vil kunne ha gleden av lenge. 36mm er også en størrelse som kan brukes av damer. Det blir kanskje en hyggelig(?) bonus?

8
 
Man kjøper jo ikke en klokke for å tjene penger på det, en investering. (I alle fall gjør ikke ekte entusiaster det).
Generelt for alle typer handel så er en gjenstand verd det 'en kjøper' er villig til å betale for den.

Liker du denne klokken, og føler at det er en grei/akseptabel pris, så er den det.

Rent personlig så ville jeg valgt mye annet innenfor denne prisklassen, men dette er din klokke. Liker du denne klokken og prisen så gå for den. Det virker som du har tenkt på dette og at det derfor ikke er en impulshandling. Uansett så er dette et klassisk design som du vil kunne ha gleden av lenge. 36mm er også en størrelse som kan brukes av damer. Det blir kanskje en hyggelig(?) bonus?

8
Takk for svar - gode refleksjoner... Enig at det ikke er en investering, men på den annen side vil man ikke betale overpris... Har du noen knalltips om bedre alternativer, slik du ser det, innen samme prisklasse?
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Denne OPen med Explorer dial hos Bjerke ser da ganske fin ut?

 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og bragemann
Takk for svar - gode refleksjoner... Enig at det ikke er en investering, men på den annen side vil man ikke betale overpris... Har du noen knalltips om bedre alternativer, slik du ser det, innen samme prisklasse?

Du beveger deg i et prisleie hvor det er veldig mye spennende.
Det er mange gode både kjente og ukjente merker. Du har vel sett på Kjøp & Salg-tråden her på TS?
Når du nå er inne på dressklokker så er min første tanke Jaeger, Omega og IWC.

Mye spennende.

8