Prosjekt 1 - CCCP

Under den første monteringen ville ikke urverket gå. Da ble det tatt fra hverandre igjen, renset og oljet en gang til. Da ble det også kontrollert mer etter hvert som delene ble satt sammen.

Ny montering av urverket.
a>
 
Under den første monteringen ville ikke urverket gå. Da ble det tatt fra hverandre igjen, renset og oljet en gang til. Da ble det også kontrollert mer etter hvert som delene ble satt sammen. Rensingen var gjort i et glass med blå-sprit. Delene lå litt der og ble børstet/tørket forsiktig dersom de var veldig møkkete. OneDip ble brukt til balansen.

Ny montering av urverket.
9453956350_8901c0e16c.jpg



Her er et nærbilde av fjæren før den ble tatt ut. Det var ikke skummelt eller vanskelig å få denne ut. Den snurret som en strikk i hånden....

9451175913_cb88145f1e.jpg





Fjæren er ute: :cool:
Her er den renset og fin.
9454140302_966ae7bfd3.jpg


Fjæren ble satt inn i huset sitt igjen. Jeg la olje oppe på fjæren. Den fikk ikke olje før jeg puttet den opp i huset. Oljen trakk fint ned i fjæren. Mest plunder var å få kroken på akselen til opptrekket å feste seg.

9454161446_600a0782b2.jpg



Og her! Her kan dere se det nydelige bildet av en balanse som snurrer!
Et nydelig syn!!!

9451429161_e14d77de09_c.jpg


I morgen setter jeg den inn i kassen, dersom den fortsatt går. (Og det gjør den jo helt sikkert!!)
En annen ting er at kronen er vanskelig å gripe. Derfor er det vanskelig å trekke den opp...
Det gjør da ikke noe med denne!!

Min første reparerte klokke går!!!


<H1> 8-D </H1>
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Prowler