Problemer med klikkfjær.

Medlem
12. nov. 2012
Innlegg
99
Sted
Drotningsvik, Bergen
Jeg kjøpte et Parnis 6497 urverk, som er en kopi av ETA 6497, for å forsøke meg på litt med skrutrekkerne :)
Dette gikk ganske bra med hjelp av ETA.ch og jeg fikk hele uret sammen igjen og det går også! :p
Eneste problemet er at jeg får ikke klikkfjæren, hvis det oversettes så enkelt til norsk, til å henge fast i klikken å holde hovedfjæren i spenn.
Det blir litt amatørforklaring her, men fjæren bare hopper av den lille huken den skal henge på når jeg trekker opp urverket.
Noen som har tips til en førstegangsurmaker? :)
Legger ved et bilde hvis det er til noe hjelp :)

-Regje
 
  • Liker
Reaksjoner: Prowler
Lagt den riktig vei? Er litt kortere i ene enden I forhold til den andre. Lagt den riktig vei? Kan den ha blitt bøyd? Skal stå rett opp ( i enden selvsagt ☺).
 
Den skal også ligge inn i et spor under men det viste du sikkert. Er korteste stubb ned i sporet og lengste opp mot deg ☺.
 
Lagt den riktig vei? Er litt kortere i ene enden I forhold til den andre. Lagt den riktig vei? Kan den ha blitt bøyd? Skal stå rett opp ( i enden selvsagt ☺).

Tror den hadde blitt litt bøyd. Fikk fikset den og alt virket bra :)
Nå går klokken fint, og jeg er veldig fornøyd med resultatet :D
Dette fikk meg til å ville prøve mer, som f.eks. et urmakerkurs som jeg ser det er snakk om på tråden :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Greg
Ja er samme verk vi jobber med men er mulighet for å spørre og grave og ikke "bare" gjøre det som noen sier du skal ☺

Kan få en dypere forståelse av det hele. Liksom ☺ (er I Hellas med tre kids)