Pris på Grand Seiko polering

Medlem
1. juli 2017
Innlegg
36
Sted
Oslo
Jeg trenger ikke å polere klokken i nærmeste framtid, men var nysgjerrig på hva det ville koste å sende den til Japan for Zaratsu polering og fikk fra AD oppgitt en pris på 12 000,-. Er ikke dette veldig høyt priset?.
Vet at det i USA og England koster 3-5000,- , stusser over hvorfor prisen er så ekstrem her til lands?.
 
For å stille et dumt spørsmål - er du sikker på at US/UK-prisen er for Zaratsu-polering, ikke konvensjonell polering?

Jeg mener bestemt å erindre at jeg har sett begge alternativer i en prisliste mens jeg shoppet rundt...

Ellers er jo nordmenn viden anerkjent som svært betalingsvillige; kommersielle aktører utnytter dette i varierende grad.
 
For å stille et dumt spørsmål - er du sikker på at US/UK-prisen er for Zaratsu-polering, ikke konvensjonell polering?

Jeg mener bestemt å erindre at jeg har sett begge alternativer i en prisliste mens jeg shoppet rundt...

Ellers er jo nordmenn viden anerkjent som svært betalingsvillige; kommersielle aktører utnytter dette i varierende grad.
Ja, er ganske sikker på at de prisene er for Zaratsu polering.
 
US priser fra tidligere i år (uten frakt):

zaratsu polering:
Case Only: $388.75
Bracelet Only: $337.50
Case and Bracelet: $591.25
 
Det er jo 5000,- NOK, hvordan kan det koste 12 000,- her til lands da?. De skal jo bare sende den til Japan.
 
Det er jo 5000,- NOK, hvordan kan det koste 12 000,- her til lands da?. De skal jo bare sende den til Japan.

-Det kan jo tenkes at US-importøren har en vesentlig bedre avtale med moderskipet enn det Optura har (om da ikke Seiko forholder seg direkte til forhandlerne, hvilket jeg tviler på) - men jeg ville nok påpekt prisforskjellen overfor AD og gitt dem beskjed om å gjøre et nytt forsøk.

En ting er 25% moms og det generelt høyere lønnsnivået i Norge - men jeg kan vanskelig se at noen av delene kan forsvare prisgapet. Her burde det være prutningsmonn!
 
-Det kan jo tenkes at US-importøren har en vesentlig bedre avtale med moderskipet enn det Optura har (om da ikke Seiko forholder seg direkte til forhandlerne, hvilket jeg tviler på) - men jeg ville nok påpekt prisforskjellen overfor AD og gitt dem beskjed om å gjøre et nytt forsøk.

En ting er 25% moms og det generelt høyere lønnsnivået i Norge - men jeg kan vanskelig se at noen av delene kan forsvare prisgapet. Her burde det være prutningsmonn!
Det kan jo også være at Optura bare er sitt vanlige, ubrukelige jeg. Ville ikke overrasket meg..
 
Jeg valgte ikke å sende til Japan, kun for å spare en buck. Sendte klokken til en felles kjent (urmaker som ikke spesialiserer seg på polering, og min Springdrive er av titan. Klokken er fra 2014 og så slett ikke bra ut. Jeg lot det stå til og for 500kr følte jeg det ikke var mye som kunne gå galt :(. Vel, etter vel 14 dager blir klokken overlevert, men et fantastisk resultat. Vel spente 500 dawgs!!!
 
Prisen jeg fikk på dette var kr:7900.
Da blir den sendt til fabrikken og blir som ny, eller de kunne ta den i Norge for Kr:7990 ..
Ja du leste riktig :p
Snakket med han som skulle gjøre jobben.
Han var nok dyktig men innrømmet at Zaratsu polering var det ikke