Pris på en ny Rolex two tone gold?

Hvor er det jeg ikke henger med nå? Med pund på ca 10, og pris på 5000 pund (for SubC 114060), så er det jo 50k + pluss moms, altså 62 500, noe som kun er 4000 mindre enn hos norsk AD? Prisen der er vel 66 600.
Moms (Value Added Tax - VAT) i UK er 20%. Den må du trekke av ved å dele prisen på 1,2. ;)

Men fullt fradrag for VAT får du bare om AD er hyggelig og du gjør papirjobben eller får klokken sendt til Norge. Om du dukker opp i butikken er sjansen stor for at du blir henvist til en av tax-aktørene. Da får du vel ikke tilbake mer enn 14-15%?

Moms (Value Added Tax - VAT) i UK er 20%. Den må du trekke av ved å dele prisen på 1,2. ;)

Steike! Som du kanskje husker fra GMT-tråden min, så vurderer jeg en 114060.... Den kan jeg da altså spare 14 000 på i England. Tilfeldigvis skal jeg til London om 2 uker. Hos AD var det _ingen_ rabatt å hente, selv ikke etter kjøp for godt over 100k der tidligere.

Men fullt fradrag for VAT får du bare om AD er hyggelig og du gjør papirjobben eller får klokken sendt til Norge. Om du dukker opp i butikken er sjansen stor for at du blir henvist til en av tax-aktørene. Da får du vel ikke tilbake mer enn 14-15%?
Et tips jeg har lest er at man ber den butikken i M&W som har det man vil ha på lager - overfører den bestemte klokka til Heathrows terminal 5 (der får man visstnok VAT trukket av...). http://www.mappinandwebb.com/store-finder/Heathrow/414

Har aldri skjønt hvorfor man ikke får alt VAT tilbake. Etter bet. norsk VAT, blir det tot. 31% VAT!

Har aldri skjønt hvorfor man ikke får alt VAT tilbake. Etter bet. norsk VAT, blir det tot. 31% VAT!

Du får det om selger sender rett ut av landet/eu uten VAT eller om du gjør papirarbeidet selv. Grunnen til at du får mindre ved bruk av de store som tilbyr å gjøre jobben for deg er at de tar resten som betaling for jobben.