Pris 1680 red Pris ?

Medlem
19. juni 2016
Sted
Oslo
Har kommet over en 1680 red submariner , 1972 mark V dial, med lett kremet matchende patina, uten tilbehør. Pris etter litt bytting osv 96.000kr . S.nr 3.18xxx

Klokken ser meget pen ut, med service crystal, lite polert og 93150 lenke

Seriøs selger.

Hva tror dere ekspertene?

Hva inkluderer "etter litt bytting?

Pris på rød sub varierer utifra tilstanden. De to som gikk her på TS i år hadde priser 110K og 145K. Sistnevnte en metersfirst og den første en mkV.

Redigert:
Rent kjøp og import = 85DDK + norsk moms = 85x1,26x1,25 = 134NOK
Selge din 16610 i Norge for 45-50NOK
Nettoprisfor din nye Red Sub bli da 84-89K

Det ville jeg gjort, så sparer du ca. 10K og slipper å sende 16610 på eksport.

Når det gjelder bildene i annonsen i Danmark, så ser jeg personlig ikke noen røde flagg. Kun at det ene endeleddet ikke er stemplet "580".

@Preben Lidi @Tom Henriksen

Lykke til. :)

• Liker
Reaksjoner: UJU og Bears
Takk for gode svar, planen var å ta med klokka til Danmark, få 40k dkk for den og betale mellomlegget. Hadde ikke tenkt på at jeg måtte betale eksport på den. Men jeg får vurdere litt, muligens totalen blir litt mye i forhold til hva jeg får, syns prisen på de varierer såpass at det er vanskelig og sammenligne, men hva ville man fått for den 1680 på det norske markedet ?

Når jeg skrev eksport, så mente jeg ikke at du skulle betale eksport - men dersom du skulle sende den pr. spedisjon / post - så måtte du fylt ut eksportpapirer. Men, ettersom du velger å operere som egen kurér og ha den på armen, så er jo det løst. :)

Redigert:
Jeg er enig med @Loevhagen alt ser ok ut. Nye endeledd koster deg 500 kroner så ikke noe å henge seg opp i. Jeg har sett bedre og jeg har sett dårligere eksemplarer. Du trenger ikke å være redd for å kjøpe denne.

• Liker
Reaksjoner: UJU