og så 924:
Ps. 924 har ikke Audi motor men Volkswagen motor av type LT1
( 4 sylindre)
924 carrera er idag samleobjekt og verdt masse massse penger. MEGET UNDERVURDERT![]()
Folk samler på så mye
924 har/hadde Audimotor Edit: Mulig VW hadde samme motor den gang som nå.
Noen som forveksler 944 med 924? Jeg har hatt 944 med 2.7 literen fra 89-90. Meget god bil med bra kvalitet og fin vektfordeling. Er som med alle biler - finn en i bra stand.
Ja, jeg var litt rask på avtrekkeren og blandet inn 924. Ikke så irrelevant da 944 er en videreutviklet 924. Unødvendig å gå inn på hele historikken, men hele prosjektet startet hos VW og ble deretter overtatt av Porsche.
Er enig i at 944 stiller i en litt annen klasse.
924 = kjip bil med audimotor, egentlig laget for å være en vw.
944 = videreutviklet for å være en porsche, motor fra porsche selv.
Førstnevnte snakker vi ikke så høyt om, sistnevnte kan - med riktig sjåfør og riktig baneoppsett, kjøre fra de aller fleste her sine sportslige biler.
Betviles ikke.
Ad pub-talk. Om ingen andre enn de med førstehåndskjennskap skal kunne uttale seg ville det blitt smått med innlegg på dette forumet. Hvem som helst får mene hva som helst om Porsche - og alt annet for min del, men i mitt hode er Porsche 911 ekte Porsche. Cayenne, Panamera og dess like kunne like gjerne vært produsert av BMW eller noen andre. Dette er min høyst subjektive mening, men jeg vil for ordens skyld legge til at jeg gjennom et relativt langt liv har hatt opplevelser med 924, 944 og 911.
Beklager igjen til 944-fansen. Den fortjener ikke å bli satt i samme bås som 924. Ikke i samme bås som 911 heller
Er forøvrig enig i at 928 kunne vært en bedre oppkjøring til Panamera, men den opprinnelige planen var at 928 skulle ta over etter 911. Tenker med skrekk og gru på hvor Porsche hadde vært i dag om dette hadde skjedd.