Polywatch - hvor kjøper man det?

Var en tur i Oslo i dag og tenkte jeg skulle kjøpe en tube Polywatch.

Ossur Soleim var utsolgt og hadde ingen planer om å ta det inn igjen siden den forrige leveransen hadde han brukt flere år på å selge ut. På Bjerke og Tidemann kjente de ikke til navnet, men forsto hva det var jeg var på utkikk etter når jeg hadde forklart hva det var for noe. Dessverre hadde ingen av dem det inne, og i følge dem jeg snakket med hadde de heller aldri hatt det. På Christensen forsto de ingenting selv etter at jeg hadde forklart så godt jeg kunne, og det endte med at hun bak disken sa: "Vi selger dessverre ikke verktøy". :confused:

Skuffet over at jeg ikke fikk tak i en tube, men like skuffet over den manglende kunnskapen til de ansatte hos de største urmakerne i Oslo. Nå utgjør jo slike som meg (og de fleste andre på TS) en forsvinnende liten del av kundemassen til disse urmakerne, men det overrasker meg at folk som er ansatt i urmakerforretninger ikke er interessert i selve faget urmakeri.

Sikker på at du ikke har noe i heimen du kan bruke: tannkrem, bilpoleringsmiddel, sølvpuss osv. Er glasset veldig ripete kan man bruke fint våtslipepapir først. Du skal imidlertid være litt forsiktig med flytende pussemidler siden de kan trenge inn i kassen hvis du er uheldig.

Sikker på at du ikke har noe i heimen du kan bruke: tannkrem, bilpoleringsmiddel, sølvpuss osv. Er glasset veldig ripete kan man bruke fint våtslipepapir først. Du skal imidlertid være litt forsiktig med flytende pussemidler siden de kan trenge inn i kassen hvis du er uheldig.

Har brukt tannkrem, og det funket overraskende bra, spesielt på mindre riper. Problemet var bare at mintlukten hang liksom igjen på klokken. :p Neida, det funket som sagt veldig bra på mindre riper, men jeg tror jeg måtte sittet i dagesvis for å få bort de litt dypere.

Har brukt tannkrem, og det funket overraskende bra, spesielt på mindre riper. Problemet var bare at mintlukten hang liksom igjen på klokken. :p Neida, det funket som sagt veldig bra på mindre riper, men jeg tror jeg måtte sittet i dagesvis for å få bort de litt dypere.

de dype ripene bør du ta først med våt slipepapir ( 1000 eller 1200) så bruker du displexpolywatchtannkremautosol.

de dype ripene bør du ta først med våt slipepapir ( 1000 eller 1200)
Takkk! Holdt på å vurdere slipepapir 400 tørrt en stund *grøss*, ditt tips hørtes lurere ut.
Har noen dypere som jeg skal fikse opp i - tejpe bezel/kasse er kanskje underforstått sikkerhetstiltak

Polywatchen vil ikke hjelpe deg med dypere riper, den er bare et lett poleringsmiddel i dyr forpakning :)

de dype ripene bør du ta først med våt slipepapir ( 1000 eller 1200) så bruker du displexpolywatchtannkremautosol.

Polywatchen vil ikke hjelpe deg med dypere riper, den er bare et lett poleringsmiddel i dyr forpakning :)

Takk for tips. Har liggende litt våtslipepapir fra et forsøk på billakkering, og har nettopp vært på Clas og kjøpt Displex. Nå skal "glasset" bli som nytt. :D