Polering av Vintage LeCoultre klokkeglass

Medlem
27. sep. 2012
Innlegg
217
Hallo, lurte bare på hva jeg kan polere klokkeglasset med til min gamle LeCoultre?
Glasset har en del overflateriper som er synlig i dagslys. Er litt usikker om det er plexi eller ekteglass! Når jeg kjenner på det med fingrene føles det ut som ekte glass!

Har hørt at tannpasta skal gjøre susen, men gjelder det allslags overflater?
 
Har begynt å selge Polywatch i webshopen her på Tidssonen. Det fungerte veldig fint på en vintage Omega jeg hadde.
 
Hallo, lurte bare på hva jeg kan polere klokkeglasset med til min gamle LeCoultre?
Glasset har en del overflateriper som er synlig i dagslys. Er litt usikker om det er plexi eller ekteglass! Når jeg kjenner på det med fingrene føles det ut som ekte glass!

Har hørt at tannpasta skal gjøre susen, men gjelder det allslags overflater?

Prøv med tannpasta du, fungerer ved lette riper. Vil tro at det er plexi glass, noe annet ville være overaskende. Nytt plexi glass koster heller ikke mange kronene.
 
Prøv med tannpasta du, fungerer ved lette riper. Vil tro at det er plexi glass, noe annet ville være overaskende. Nytt plexi glass koster heller ikke mange kronene.

Ok, skal jeg bare bruke en brilleklut, en sokk eller hva slags stoff til poleringa?
 
Redigert:
Prøvde nå flere ganger synes ikke at det hjalp noe særlig med tannpasta! Ripene er nesten likedan nå som før jeg polerte!
 
Om det er veldig ripete fra før skader det ikke med en ny. Ta en nål og risp forsiktig. Om det blir merke er det nok pleksi. Da er det bare å kjøpe en tube Polywatch. Poler med twist eller en bomullspad eller lignende.
 
Redigert: