Polering av Rolex

Jon Henrik

Ansvarlig redaktør
Medlem
12. okt. 2007
Innlegg
6.139
Sted
Fredrikstad
Er det noen som vet om Bjerke utfører polering av Rolex selv, eller om klokken må sendes til Rolex?

Evt. hvor lang tid pleier de å bruke, og hvor mye koster en polering av satin og polished lenke og kasse?
 
Håkon Lian i Trondheim polerte selv kassen ihvertfall.. Det tok ca. 14 dager...ok, det var inkl. litt service. Det ble bra, men kanskje ikke 100%....som ny.

Ta en prat med Roger Sveian i Oslo. Han kan fikse det for deg til du blir fornøyd ;)
(Kjøpt deg Rolex? :) )
 
Et tips til deg, Juice,- ring Dag Braanaas / NURK på telefon 90 56 78 91, han tror jeg kan hjelpe deg videre...proff, med stor Rolex kunnskap.
 
Fordi Bjerke er en AD med dertil hørende priser...mener bestemt at poleringen skjer i Oslo.
Har sett hva disse to nevnte samlerene har fått gjort med egne ur,- perfekt !!
 
Juice skrev:
Er det noen som vet om Bjerke utfører polering av Rolex selv, eller om klokken må sendes til Rolex?

Evt. hvor lang tid pleier de å bruke, og hvor mye koster en polering av satin og polished lenke og kasse?

Jeg kan med sikkerhet si at de polerer selv. Jeg har som nevnt tidligere jobbet i samme bygning som urmakerverkstedet til Bjerke holder til. Jeg har til og med sneket meg til et par poleringer gratis, og stått å sett på mens han utførte jobben.
 
Var faktisk og hørte med Bjerke i Bergen angående totalpolering av en Submariner. De skulle ha 1500,- for jobben. Vet ikke om dette er dyrt eller ikke ?
 
rkjersem skrev:
Var faktisk og hørte med Bjerke i Bergen angående totalpolering av en Submariner. De skulle ha 1500,- for jobben. Vet ikke om dette er dyrt eller ikke ?


Om det var for kasse og lenke, synes jeg at det var en god pris.... :roll:
 
Hei,
Hadde Explorer'en min på service og polering hos Askeland, Stavanger for litt siden.
Ikke imponert over resultatet.
Synes faktisk jeg får brukbart resultat med elektrisk tannbørste og denne tannkremen for røykere (med ekstra slipe- og rensemiddel). Skyll godt med lunkent vann og gå gjerne over med renseveske for briller.
 
Jeg spurte på Bjerke sist ang polering av min Submariner. De skulle ha 3500,- siden de tar 4000,- for en service ink polering venter jeg heller til jeg skal ta service.
 
man får kjøpt egne pussemaskiner og hjul til disse på div nettsider. (og div midler for stål,gull etc)
har selv kjøpt en sånn liten maskin og prøvde meg på "bruksklokka" da den var godt preget av noen turer på byen og litt rulling i sanda på en strand i thailand ifjor høst.
etter ca 1times jobb var klokken nesten ikke til og kjenne igjen. alt av småriper var borte og de store ripene var knapt synlig. (hadde jeg fortsatt litt til hadde jeg nok fått bort de også) prøvde også på et gullkjede som var brukt i ca 2år uten noe skikkelig puss,bare litt rensing. etter maks 10min så kjedet helt nytt ut igjen.
så for de som vil kose seg litt med dette her hjemme kan jeg sikkert finne igjen link etc til butikken jeg handlet fra. :)