PO 8500 XL vs. POC 9300

Hvilken versjon liker dere best?

• PO 8500 XL Orange bezel

Stemmer: 10 16,4%
  • PO 8500 XL Ceramic bezel / orange numbers

Stemmer: 5 8,2%
  • PO 8500 XL Ceramic bezel / silver numbers

Stemmer: 20 32,8%
  • POC 9300 Orange bezel

Stemmer: 5 8,2%
  • POC 9300 Ceramic bezel / orange number

Stemmer: 7 11,5%
  • POC 9300 Ceramic bezel / silver number

Stemmer: 14 23,0%

• Antall stemmer
    61
Orange bezel som (sommer)beater, definitivt. Men ikke i XL-varianten. I den størrelsen er faktisk klokker etter min mening upraktiske som beatere. Med mindre du bare skal slå drinkene i deg mens sitter stille i hagestolen. ;)

omega-Planet-Ocean-Chrono-45-5-mm-mock.jpg

Denne fikk min stemme. Digger den :cool:

@Thomas Tror jeg ville valgt en POC 9300 med sort keramisk bezel, men usikker på tallfarge. Det er jo bare et 12-tall som kan være oransje på denne, og er ikke helt sikker på hva jeg synes om det egentlig. Mulig det blir hakket renere med sølvtall, da det glir litt bedre sammen med resten av timemarkørene. Det blir jo litt mer symmetri med vanlig PO hvor 6-9-12 er alle i oransje. Men så er det jo litt stilig at kl 12 markeres i en annen farge og stikker litt ut også. Liker egentlig begge variantene godt.

Bare usikker på vekten. Vanlig PO har du jo hatt før, så der vet du godt hva du får - men etter å ha prøvd 9300 på armen selv så er det klart at det er en veldig tung klokke - egentlig på grensen av hva som blir for mye min egen del, men det går. Du har jo også hatt ploprof før, så vekt er kanskje ikke en deal-breaker. PO 9300 er jo også som ploprof en råkul tanks av en dykkerbeater, så man kan jo argumentere for at vekten er en viktig del av opplevelsen... :)

Redigert av en moderator:
Valget er tatt og klokke er bestilt... :cool:

Takk til alle bidragsytere/enablers :)

Redigert:
6 alternativer

Hvilken kjøpte du først? Ref. SINN så bytter vel modellene nogle ganger.

;)

Bra observert, Arthur :)

Jeg er på jobb i nordsjøen for tiden, så her er det bare å smøre seg med tålmodighetskrem :p

Om det noen gang blir oppfunnet, så ville tålmodighetskrem være et perfekt produkt for TS-webshoppen å begynne føre. En kur for f5 syken. Jeg ville ihvertfall hatt god nytte av det... :p