PM og varsling per mail

Medlem
17. juni 2009
Innlegg
2.814
Sted
Oslo
Mellom i går kveld og i morges skjedde det visst noe med mail-notification etter mottatt PM. Nå står ikke lenger selve PM-en i mailen, bare link til forumet. Er dette med hensikt?

Tar forbehold om at jeg kan ha endret en setting ved en feiltagelse, fikk ny telefon i går :)

Sent from my HTC One S using Tapatalk 2
 
Dette er en bevisst endring for å løse et voksende problem knyttet til feilsendt e-post.

Veldig mange brukere oppfatter varslingen om ny PM som en «vanlig e-post», og følgelig svarer direkte på e-posten (dette til tross for flere advarsler om at man må inn på TS for å svare). Disse meldingene går derfor til Tidssonen, og ikke brukerne som sender ønsker å kontakte.

Forhåpentligvis vil dette løse problemet, og ettersom man allerede må inn på TS for å svare på PM håper jeg også at det ikke skaper så alt for mye ekstra mas for brukerne. :)
 
Sånn i utgangspunktet synes jeg det er en uheldig endring siden mail er noe man har åpent hele tiden, og det er greit å kunne kjapt lese en PM uten å gå veien via Tidssonen. (jeg vet, ett tastetrykk men ikke på mobilen når man bruker tapatalk til TS).

Når det er sagt ser jeg problemet ditt, og målet helliger middelet ;)

(PS! Det finnes ikke en mulighet for å la svar på slike mailer bli gjort om til PM da, ala sånn det gjøres på Facebook?)
 
Jeg har nå endret ordlyden og tittel på e-posten, og har i tillegg lagt tilbake meldingsinnholdet.

Kan prøve dette og se om det hjelper.