Playstation-tråden

Medlem
7. aug. 2017
Innlegg
370
Sted
Vestlandet
Jeg er vel i kategorien noob, men har avkom som begynner å fatte interesse. Og da er det mye jeg lurer på. En del finnes selvsagt svar på via et enkelt Google-søk, mens andre spørsmål hadde det vært flott å få høre andre sine erfaringer om.

Så del gjerne dine ps-spørsmål eller - erfaringer her!
 
Bare bilspillet er kult for Far så følger en 9'åring etter .

Tropp opp i en butikk og snakk med noen tenåringer son reker mellom hyllene. Spør dem. Garantert bra resultat!
(Snakker av erfaring)

8
 
Er selv en PlayStation-gamer i beste alder (31), og har en halvbror på 10 år som selv er godt i gang.

For min brors del går det for det meste i spill som hans venner også spiller, både spill som hovedsaklig spilles alene, og spill som for det meste spilles med flere, enten lokalt eller online.

Rocket League er et populært arkade bil/fotballspill som spilles online med og mot andre personer. Ikke et typisk bilspill, men med et enkelt og ukomplisert konsept er det veldig barnevennlig og enkelt "å plukke opp".

Ellers kan "Team Sonic Racing" og (hold fast) "Crash Team Racing Nitro-Fueled" være morsomt for barn i den alderen (Playstation sine varianter av gode gamle Mario Kart), spesielt om venner er på besøk eller de spiller sammen online, men de har hverken jeg eller min bror vært borti, og mulig en niåring allerede vil synes sånt er litt kjipt.

Utover det finnes det mye: bilsimulatorer (Gran Turismo, F1), rallyspill (WRC, DiRT) og arkaderacere (Need for Speed, The Crew) for å nevne noen.
Mye forskjellig med varierende vanskelighetsgrad, både når det gjelder styring av bilene, men også når det kommer til å forstå de varierte spillmodusene.

Ikke mange konkrete anbefalinger, men håper det kan være til hjelp :)
 
Min 9-åring spiller The Crew 2. Han er selvhjulpen på hvordan han kommer i gang og finner frem i menyen selv. Spiller online med kompiser og kjører rundt i USA (hele kartet er tilgjengelig) Der kan man bare kjører rundt på "måfå" eller kjøre løp for og vinne nye biler/motorsykler/fly/båter osv.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel